Beste TV herstellers,
Ik heb een SSB uit een 32PFL9705H12 (°2011) met een defecte HDMI chip op positie 7EC1. De chip is echt gloeiend heet, geeft geen signaal meer door en genereert error 23. Is deze chip via de PHILIPS service beschikbaar? Als het zo is, hoop ik dat de EDID erin geflashed is, anders loop ik vast en wordt het slopen van een ander ssb met die chip erop en overzetten
Bedankt voor elke feedback.
Haha! bij Philips verkrijgbaar, dat kan je wel vergeten.. maar ik koop die ICs gewoon op Ebay of bij Aswo en werken OK. Raad niet aan om tweedehands exemplaar te gebruiken want 3x verhitten overleeft IC niet. Er zit niets in geflashed, werken direct deze ICs.
De EDID data zit in de switch, maar of die geprogrammeerd moet worden of er af-fabriek al in zit weet ik niet meer.
Groeten, Ron.
Hi Ron,
Ik heb gisterenavond een ex-PHILIPS collega gecontacteerd die de programming/testing deed en die weet mij nu te vertellen dat de EDID niet bij de chipfabrikant maar in-house werd geprogrammeerd...
Wat SMD meldt zou kunnen kloppen voor bepaalde types maar misschien niet allemaal die in PHILIPS-en zitten.