Siemens vaatwasser SL6P1S SN636X00AE/24 is "dood"

Goedemorgen,

Deze vaatwasser doet niets meer.

Print onderin de machine is: 9 001 276 612 (EPG70040)

Print ziet er netjes uit, geen brandplekken oid, TNY274GN is heel, er staat 320V op de dikke condensator.

Op de spanningsregelaar naast de TNY op alle pootjes 0 volt.

Gemeten spanningen op de connectoren (X11-3 als gnd)

X10.2 : 13.6 V
X10.3 : 12.0 V
X14.2 : 5.0 V
X14.6 : 5.0 V
X11.1 : 13.6 V

Is er misschien iemand die voor mij een overzicht heeft wat op welke connector zit aangesloten ? Ik zal wel een schakelaar/contact missen ergens ?

Alvast vriendelijk bedankt voor de moeite,

Frans

Als je op alle pootjes 0V meet van de TNY is zowizo dat IC defect en daarnaast een 100 ohms weerstand, want er moet ten alle tijde 300V op staan.

Op aansluiting x10.1 moet 13,5v komen bij indrukken on/off switch.
Indien nee: gans de weg volgen waar 13,5v onderbreekt.
Indien ja: iets op de print overleden. Wake up circuit.

Bij drukken op de "power" knop komt er 13.5 volt op x10.1

Bij siemens zijn er veel soorten modules. Heb je soms foto's vd blote print. Als ze gedetailleerd zijn kunnen we mee kijken.

Is er een downlight projector? Deze zeker en vast losleggen. Gaat veel stuk met dit ten gevolge. Zit in de sokkel.

P5 projection module

Top! Zal morgenvroeg even foto's maken.

De machine heeft inderdaad zo'n module... die gaan we los halen.

Wordt vervolgd...

Groeten Frans

Morgenvroeg werd even een dag later, werk kwam er tussen.

De vaatwasser heeft GEEN projector module, er zit niks op K10.X9

Ben begonnen met het traceren van de 13.5 volt input op X10.1, dat is al een hele puzzel. De input gaat via een 3K9 weerstandje naar knooppunt "A" en vervolgens via diodes en via's verder (Zoomin.jpg)

In het schema staat dat er ook een signaal vanaf F5 (Safety switch) moet zijn. Deze draadjes heb ik net terug kunnen volgen naar de vlotter schakelaar onderin de machine. Deze klikt wel, maar voelt niet fris.

Foto van printplaat in zijn geheel ook toegevoegd.

Wordt vervolgd....

Groeten Frans

Al je via's blinken mooi behalve die in het aangeduide gebied. Is het lichtinval of is er oxidatieverkleuring. Gebeurt wel eens dat de via's door oxidatie uitbloeden en valse verbindingen maken.

Zou best kunnen... heb nog nooit zo'n "kleine" print gezien met zoveel via's.