Goedendag allemaal,

ik ben op zoek naar een installatie tester, maar voordat ik een zou willen kopen wil ik graag jullie meningen of eventuele ervaringen met de onderstaande merken Metrel ,Megger Kyoritsu of Fluke , met de 2 laatst heb ik zelf nog niet mee gewerkt i.v.m. installatie testers. op ons werk werken we met de Metrel euro tester 61557, een collega gebruikt de Megger Megger MFT1845.
ik ben niet van zin om onnodig geld te geven aan een meter en zeker niet als ik er nog dingen moet bij kopen dat dit nog duurder wordt ik heb al wat info bijeen gesprokkeld hieruit trekt ik al van Kyoritsu 6516 van Megger zijn het er 2 namelijk de MFT1845 of de MFT-X1 van metrel MI 3102bt of de MI3155.
kan iemand mij hier in verder helpen alvast bedankt.

Ik heb de Fluke 1653, een collega heeft er een Nieaf multi Ni50.
Beide werken ongeveer het zefde in bediening.
Ik heb de fluke software en kabel er bij om meteen een rapport te kunnen maken als dat gewenst is.
Dat moet je er los bij kopen.

Als je die Metrel gewend bent zou ik daar aan denken.

de kyoritsu is op t werk de tester. werkt redelijk simpel, en heeft een help functie die knoppen uitlegt als het je niet meer weet. aardlek testen heb ik er ook mee gedaan, alle bekende zitten erin. voor al die meters geld als je het 1x per jaar gebruikt is het zoeken hoe zat het ook weer. de kyoritsu werkt op batterijen, maar als die zegt batt leeg dan is nog een dag werken op die batterijen niks aparts.

bedankt voor de informatie ik heb vandaag met de collega`s en bazen een grootte vergadering gehad en heb dit even tijdens onze pauze op tafel gegooid hier uit is gebleken dat ik nu nog een keuze moet maken tussen de Megger MFT-X1 en de Kyoritsu 6516 welke zouden jullie aanraden en ook waarom deze juist ?
ben wel benieuwd naar de reacties
alvast bedankt