Hallo,
Van bovengenoemd fornuis doet de oven het niet meer nadat de stroom eraf is geweest. De klok is wel opnieuw ingesteld. Ik lees dat bij deze fornuizen de knoppen onder het display van de klok in een zekere volgorde ingedrukt moeten worden voordat de oven weer gaat leven?
Ik heb geen handleiding. Het ding is zo oud dat type aanduiding niet (meer) voorkomt in de lijst van beschikbare handleidingen bij M system.nl.
Wie weet hier raad mee voordat ik de boel open om eventuele defecten te vinden?
En weet iemand of de achterplaat eraf moet of kun je vanaf de bovenkant bij de bedrading/bediening komen? Zit er elektronica in?
Groet HH
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Als het de klok betreft waar de onderbreking zit...ALS... Dan heb je 2 mogelijkheden:
De klok op handmatig proberen zetten. Meestal 2 naast elkaar liggende toetsen gelijk indrukken en dan + of - selecteren terwijl je de 2 ingedrukt houdt. Of indien geen +-, de draaiknop bedienen.
Of de boel open en de relaiskontakten op elkaar aansluiten zodat de draden overbrugd zijn.
Hallo EricN, bedankt voor de je reactie. Het blijkt inderdaad met de klok te maken te hebben. Oven springt in de z.g. ‘Showroomstand’ als ze stroomloos is geweest. Reset via de procedure -, belletje, en + gedurende 5 sec ingedrukt houden. Ik heb dit gevonden op een site waar manuals besproken werden. Overigens zonder het correcte manual te benne kunnen downloaden. Maar het werkte en de eigenares kan weer appeltaarten bakken.
Nogmaals dank voor de snelle reactie. gelukkig hoeft nu de boel niet open. Zat daar niet echt op te wachten.
Dank ook aan de forum organisatie. toch wel leuk zoals je op ideeën kunt komen. HH
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
M-Systeen is Brol van de bovenste plank. Helaas zijn wij er ooit ook in getrapt. 
Ze richten zich meer op design dan op bruikbaarheid en veiligheid