Ik heb een vraagje, mijn brommer valt steeds stil en volgensmij komt dat doordat de cdi te weinig volt krijgt maar volgens mij moet de accu dat voltage leveren maar die wordt dus niet opgeladen dus voor even rijd ie lekker maar dan is de accu zo leeg dat hij ermee ophoudt en mijn verlichting is er nu ook mee opgehouden, hoe werkt dat met die dynamo? Nog een vraag er komen 4 draden uit mijn blok wit, witrood, paarsgewijs, en blauw wit, alleen de witte gaat nergens naartoe verklaart dit het probleem?
Alvast bedankt.
Hier een schema.
http://www.brommerforum.nl/showtopic/49294
die witte zal massa zijn die maakt ie al via de behuizing.
Hier nog wat gegevens.
https://files.semestergas.se/Yamaha_DT50/Service_Information_-_DT50MX_…
Gr.F_S
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Dat kun je in het schema zien, daar worden de kleuren vermeld. Meestal met 1 of twee letters als bv Y (yellow), Gn(Green) of voor twee kleur draad B/W (black and White)
[Bericht gewijzigd door fred101 op (16%)]
fred101
Golden Member
Dan wordt het zoeken. Kijken welke kleuren waar aan vast zitten. Zoveel onderdelen zijn er niet.
Er zijn geen standaards die voorschrijven welke kleuren waarvoor gebruikt moeten worden. Iedere fabrikant mag dat zelf bepalen.
fred101
Golden Member
In het service manual wel. De versie voor Nederland had geen CDI
Zie pagina 44, daar staat wel een CDI voor de NL versie dus het is even zoeken, zal wel met productie datums te maken hebben.
Schema service manual, 17 is de CDI
: