FF kort:
Er staat Max 15Volt en ik heb natuurlijk 9 Volt MAAR als ik het niet mis heb mag ik tot 2 X 9 Volt gaan toch?
Max 18 Volt? NE5532 Max 18V eens?
https://www.amazon.nl/dp/B09SZC3PJM?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title
Daarbij ik zet tussen B+ een weerstand van... 150R met... 100uF en 100nF of zo iets?
Gelijk ook om rommel via de B+ 2 X 9V ( 18V ) te remmen en ontstoren/koppelen?
Dan zit ik toch goed?
VrGr Rob
benleentje
Golden Member
Het absoluut maximum van de NE5532 = + en - 22V.
Maar de maximum waarde is meer van als je dit doet gaat hij nog net niet kapot, maar hij kan het wel hebben.
De aanbevolen maximum waarde = + en - 15V = 30V.
Wat je wilt kan dus makkelijk.
https://www.ti.com/lit/ds/symlink/ne5532.pdf?ts=1741425712569&ref_…
Hallo weer en:
WEER dankjewel Benleentje!
chatgpt zij het net ff anders maar ook dat het wel kon.
Ik heb liever dat jij het zegt/onderstreept ( geeft mij meer zekerheid! )
dankjewel voor jou antwoord! 
VrGr Rob
nonius
set SCE to AUX.
chatgpt zij het net ff anders maar ook dat het wel kon.
Chatgpt? De flatulente kat? Ik heb daar zelf niet zoveel vertrouwen in....
Ik heb liever dat jij het zegt/onderstreept ( geeft mij meer zekerheid! )
Ik wil Benleentje niet tekort doen
, maar ik heb eigenlijk nog meer vertrouwen in wat de fabrikant er zelf over zegt, in de datasheet:
Voedingsspanning +/- 3 V tot +/- 20V. Met abs. max. +/- 22V
+/- betekent hier niet 'ongeveer' of 'circa', maar plus en minus, ten opzichte van nul. Dus een symmetrische voedingsspanning van +3...+20 t.o.v. nul, samen met een negatieve voedingsspanning van -3...-20V t.o.v. nul.
En laat die kat z'n flatus maar elders verspreiden....
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
ik heb eigenlijk nog meer vertrouwen in wat de fabrikant er zelf over zegt
Daarin ga ik (alweer) graag met u mee. Helaas zijn er meerdere fabrikanten, en ze zeggen niet altijd allemaal hetzelfde. Een 5532 of andere dual-opamps zou ik nooit aan meer dan +/-15V= hangen, en in de meeste toepassingen zal +/- 12V= ook nog ruim volstaan.
Dus jawel, het kan prima ratelen met 2 van die 9-voltblokjes.
Het dingetje uit de openingspost zal vermoedelijk de aangeboden voedingsspanning zelf in twee delen, m.a.w. een virtuele massa maken met een simpele spanningsdeler van twee weerstanden. Ik vind het overigens aardig aan de prijs, maar eenieder smijt geld weg in de eigen hoek...
En ook: let op!!!! Het IC kan dan wel wat meer hebben dan 9+9 volt, maar hoe zit het met de andere componenten? Als er bv. elco's van 16V op dat printje zitten dan staan er u verrassingen te wachten, misschien niet morgen, misschien wel volgend jaar... Met leven in onzekerheid blijft men wel jong, ja.
[Bericht gewijzigd door Paulinha_B op (18%)]
benleentje
Golden Member
Chatgpt? De flatulente kat? Ik heb daar zelf niet zoveel vertrouwen in....
Oh u bedoelt katchat? Daar zit mijn lieve maine coon jack graag op. Maardan meer letterlijk op het toetsenbord 
Maar als jack heeft gezegd dat het kan dan klopt dat wel, hij weet meer dan hij laat merken.
[Bericht gewijzigd door benleentje op (19%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
@PaulinhaB: aardig aan de prijs omdat het met een omweg via Engeland uit China komt. Waarschijnlijk kan het wel onder een tientje.
@ChatGPT: het merk is MiOYOOW, dat is denk ik wat Chinese katten zeggen dus opzich kan de flatulente kat het goed verstaan hebben.
Hallo allemaal,
fijn dat jullie reageren allemaal! 
.
Natuurlijk ga ik niet alleen op chatgpt af we proberen nuchter te blijven.
En DUS dat is waarvoor ik het aan jullie vraag.
.
ik heb er nu zelf in de plus ook nog 150R tussen gezet met een elco naar de min 100uF/100nF.
.
alleen nu vond ik hem nog niet helemaal naar mijn zin ( hij doet het goed hoor! )
Maar ik denk dat omdat het electred elementje hard aan het printplaatje zit gesoldeerd de klank –
nog niet helemaal optimaal is ( DENK IK! Misschien ben ik wel een jankert! Wat kan kloppen! )
maar ik wil hem dus meer verend ophangen, kijken of het dan nog wat lekkerder klinkt.
.
Van mijzelf heb ik in de gaten ik hou van wat meer schelle klank (misschien omdat ik ook dovig ben!?)
Dit vind ik dan weer net watt te overdreven:
https://www.youtube.com/watch?v=LoQu3XXIayc
VrGr Rob
benleentje
Golden Member
MiOYOOW, dat is denk ik wat Chinese katten zeggen
Katten taal is gelukkig universeel over de hele wereld en alle katten verstaan elkaar gewoon. Een Chinese kat zegt ook gewoon miauw. 
Wij mensen maken zaken juist over gecompliceerd, terwijl de katten zo gewoon zijn gebleven, geen arrogantie geen machtsmisbruik, geen corruptie.