Hallo,
deze professionele camera heeft een uitklapbaar display waarop de MENU-knop en de REC-knop soms niet werken.Heeft iemand dat al eens voorgehad.
Zijn daar onderdelen van te krijgen en waar?
Groeten, Robbie.
Bij een ander merk, maar vergelijkbaar.
Mijn eerste vermoeden was een slechte flatcable, maar later bleek, net op tijd gelukkig, dat de schakelaars "slecht" waren: onbetrouwbaar maak-contact. En helaas, bij die reparatie (Sony) was het voor mij onmogelijk om daar iets aan te doen (ik kon er niet bij en de schakelaars ware kleiner dan ik die ken). Succes. Misschien is er iemand met hulp waar je meer aan hebt.
weardguy
http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Er is hier van mijn hand een uitgebreide uiteenzetting van de poging het weigerende ND-filter te repareren, maar daar heb je natuurlijk niets aan.
Ik heb zelf de HM100 tweemaal, die zeer vergelijkbaar is (de HM150 heeft een iris-wieltje op een logische plek, de 100 een irritante twee-weg joystick aan de achterkant en waar de 150 buffer-recording heeft, heeft de 100 dat niet)
Van de 100 heb ik de servicemanual bij elektrotanya.com vandaan en ik ga er vanuit dat de 150 daar ook wel te vinden is.
Onderdelen ga je nu niet meer vinden, of het moeten tweedehands onderdelen zijn, het zijn al oude beestjes.
Hou er wel rekening mee dat dit NIET simpel is. Deze dingen zitten echt zeer complex in elkaar en iets heel simpels vervangen kan betekenen dat praktisch de hele camera uit elkaar moet en dat ook op specifieke manieren.
Ik gok ook dat het de schakelaars zelf zullen zijn, maar niets is zeker...