Deze vaatwasser maakt sinds kort dit geluid (zie video).
Start bijna direct bij begin programma, maar niet continu aanwezig.
https://youtube.com/shorts/nrQmtwLEQfM?si=vkH8hD54QTfmgmtW
In welk onderdeel zou ik dit kunnen zoeken?
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Bij programma start is het eerste wat werkt de afvoerpomp.
Als je reset, behoort hij na een minuutje stil te zijn. Gebeurt dat?
De waterverdeler gaat soms ook mee in het begin aan maar dit vind ik nogal veel lawaai voor een waterverdeler.
Na programma start gaat dus de afvoerpomp 1 minuut pompen. Daarna begint het water nemen. Gebeurt dit en verdwijnt het geluid vanaf het water nemen totdat hij wederom gaat afpompen?
Indien op alle testen het antwoord ja is dan is er iets met de afvoerpomp. Brol in de turbine of pomp stuk.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
lijkt de zeepbak wel die word getriggerd, maar dan zou de print stuk zijn, normaal gebeurt dit niet zo snel.
Dank voor de reacties!
Het geluid is ook na een paar minuten nog hoorbaar. Dat betekent dat het niet de afvoerpomp is?
Ik heb ook even gedacht aan de zeepbak, maar ik denk toch niet dat het dit is.
Het geluid lijkt van de onderkant te komen, als is dit misschien lastig vast te stellen omdat dat de enige grote opening naar buiten is.
EricN
Een motor met gebroken magneten doet dit ook wel eens maar het is het moment dat het dit doet wat belangrijk is. Tijdens de reset fase gaat de motor niet werken. Het lijkt dus eerder op een defecte waterwisselaar of een random sturende printplaat. Vooreerst zou ik de lawaaimaker localiseren en dan de oorzaak vd het lawaai. De bodemplaat gaat super simpel af. Dus leg hem op zijn rug en test op zijn rug met de bodemplaat er af. Easy enough.
EricN
Op de rug idd. Darmen niet klemmen (aan/afvoer) onder de machine. Laat ze naar opzij komen.
Bij het lossen van slangen uitkijken dat je geen water op elektriciteit (stekkers en onderdelen) laat lopen. Steeds voldoende vodden onder houden. De klemen zijn van het wegwerp type dus je gaat andere moeten vinden. Opgelet geen te brede modellen.
[Bericht gewijzigd door EricN op (18%)]
Iets hards dat in / tegen de schoep van de pomp komt en tikt?
Deels vast geklemd zit?
Sinaasappel / kersen pit?
Pompt de machine wel goed af en leeg?
https://www.youtube.com/watch?v=p2_qGqpSEdk
Zoiets wellicht? 
[Bericht gewijzigd door Max1966 op (18%)]
EricN
Dat is brol in de afvoerpomp dat maalt. TS geeft aan dat het ook lawaai maakt als de pomp niet werkt.