Hallo
Het derde remlicht van onze auto doet het niet. Ik heb het lampje al vervangen, zonder resultaat. De andere remlichten doen het nog wel. In de handleiding bij de auto staat dat er slechts 1 zekering is voor de remlichten. Daaraan kan het dus niet liggen. Hoe ga ik best tewerk om het probleem op te lossen?
Grtjs
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
Klopt, het zit in de achterklep. Ik heb de armatuur al opengeschroefd om het lampje te vervangen, maar zie daar geen breuk.
aan de scharnieren zal een kabel zitten, in een rubber accordeon buis. beweeg eens aan die draad terwijl iemand de rem indrukt, mogelijks zie je de lamp dan aan/uit gaan
daar breken bij veel autos de kabels en kan je kitjes voor kopen om te herstellen
[Bericht gewijzigd door fcapri op (33%)]
Bedankt! Ik probeer het uit! Kan ik met een multimeter uitmeten of er stroom bij de lamp toekomt en zo eventueel kabelbreuk uitsluiten?
weardguy
http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Ja dat kan, maar wel met de multimeter in de spanningsstand (VDC). Dit omdat je anders de zekering in je meter opblaast, of mogelijk een andere zekering (die van de verlichting in de auto zelf). Spanning meet je met de meter OVER iets, stroom meet je door die DOOR de meter te laten lopen. 
Heb je hier al gekeken of er een schema van jouw auto bij zit?
https://www.startmycar.com/dacia/sandero/info/manuals/service-repair#g…
Of je kunt de draadkleur volgen.
[Bericht gewijzigd door daandc op (31%)]
Links boven zit een rubber rimpelslang.
Als je de hemelbekleding los maakt op de plek waar de slang het plafond in gaat zie je de kabelboom.
Die is met connectoren aangesloten op de kabelboom van de auto.
Beetje aan de draden trekken, als er een gebroken is trek je die er meestal zo uit.
Bijna zeker zit daar, in de slang of net aan een van de uiteinden, het probleem.
Meten het beste doen met de connectoren los, dan kan je de draad meten van het remlicht naar de connector.
Als je niet zeker bent met elektra, vraag dan iemand om te helpen.