Hallo allemaal,
Ik heb een Stella copenhague fiets waarvan de accu vorig jaar ineens niks meer deed. Mijn fiets accu valt niet meer te bestellen nieuw en dus was mijn enigste optie te laten reviseren. Eenmaal laten reviseren voor €300,- bij thuiskomst wilde hij nog steeds niet opladen en gaf hij direct groen licht terwijl hij leeg was.
De volgende dag nogmaals getest en lade hij ineens wel op en werd het licht rood.
Helemaal leeg gefietst en nogmaals aan de oplader en dit ging goed, tot een half jaartje en toen gebeurde het zelfde weer. Contact opgenomen met de persoon die reviseerde en gaf aan dat het hoogstwaarschijnlijk de printplaat is. En dat hij dit niet kan oplossen.
Hij heeft alles opnieuw doorgemeten en de batterijen zijn verder in orde. Nu ben ik wel wat klaar met de fiets en twijfel ik om een accu ombouw te laten doen met een accu die wel gewoon verkrijgbaar is. Maar is dit te doen? Overigens heeft de accu 1 lichtje wat hij laat zien hoe vol hij zit. Eenmaal in de fiets gaat niks aan, behalve als ik de pod indruk krijg ik verlichting van het voorlicht heel kort? Ook erg apart
Controller is getest en werkt gewoon prima overigens
Graag hoor ik ervaringen 
is de lader nog wel goed? is al niet de eerste fiets waar een communicatie draadje in de laadstekker slecht contact gaf.
hoe ziet je batterij eruit? veel van die vage fietsmerken gebruiken gewoon commerciele batterijen van een andere firma en vaak kan je gewoon een universele bms insteken.
als er plaats in zit, kan je misschien 2 BMS'en gebruiken, 1 voor het opladen, en de 2de die dan communiceert met de fiets om te blijven rijden.
als de fiets daadwerkelijk communiceert met de batterij, zal een andere vorm batterij ook geen oplossing bieden.
voor een accu revisie van 300€ mag er wel deftige support bij zijn.
Ik heb toevallig een nieuwe lader besteld( niet origineel) en deze geeft dus het groene lampje na nog geen minuut er aan?
Ik heb helaas een specifieke accu helaas…
Zal een foto meesturen. Heb Stella zelf ook benaderd en zij kunnen mij ook niet helpen aan een nieuwe of andere accu helaas.
[Bericht gewijzigd door Parouscha op (21%)]
joycube battery en volgens mij is dat een firma van phyleon.
wat je eens kan proberen is enkel de +draad en de -draad van de accu (buitenste pinnen) naar de fiets aan te sluiten. als de fiets dan wel werkt, is er geen communicatie en kan je gewoon de print vervangen.
je kan dan ook zelf een andere accu aansluiten van 36V op die klemmen
bij phyleon is het namelijk zo dat die middenste connectors gewoon temperatuur en achterlicht zijn
als er wel communicatie is door die smart BMS, zou je kunnen de accu laten werken op een andere bms, en de originele enkel houden ter communicatie met de fiets
welke spanningen meet je op de laadconnector en op de + en - van die grote connector?
De accu zelf is gemeten met 41.4.
Dan is het dus doorgemeten op de accu connectoren
Ik ga het testen wat je zegt in het bericht! Bedankt daarvoor in ieder geval