Hallo beste mensen,
Ik heb een afstand bediende schakelaar. Het is een Diese RF Wireless Remote Control Switch. Heeft twee relais en er zitten twee transmitters bij. Dit heeft een paar jaar in de kast gelegen, maar nu heb ik het weer nodig.
Alleen ben ik de handleiding kwijt en ik weet niet meer hoe het programmeren werkt. Ook de handleidingen op het Internet zijn te summier. Op de printplaat zit een drukknopje waarmee je een programmeer modus kunt instellen. Ik wil graag dat er als volgt geschakeld wordt.
Transmitter 1 knop A laat relais 1 opkomen.
Transmitter 1 knop B laat relais 1 afvallen.
Transmitter 2 knop A laat relais 2 opkomen.
Transmitter 2 knop B laat relais 2 afvallen.
Ik heb een paar uur zitten prutsen, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik hoop op dit forum iemand te vinden, die de handleiding nog heeft of iemand die eenzelfde apparaatje heeft en weet hoe het moet.
Met vriendelijke groet: Geert S.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Hier staat een en ander: https://www.amazon.nl/-/en/DieseRC-Wireless-Receiver-Transmitters-Elec…
Dank voor je snelle reactie Arco.
Deze had ik ook gevonden en hij doet het inderdaad wel zo daarin omschreven staat. Maar het twee relais schakelen met twee transmitters staat er niet bij. Vandaar ook mijn opmerking dat de handleiding op het Internet te summier is.
Groet: Geert S.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Wat ik kan zien is dat beide AB's identiek zijn: ze zijn voor kanaal 'A' (aan/uit) en kanaal 'B' (aan/uit).
Ik denk niet dat je ze kunt schakelen zoals je wilt; daar zijn ze niet voor gemaakt...
Ik ben nog een poosje aan het stoeien geweest en ik heb het net 5 minuten geleden voor elkaar gekregen. En het was heel eenvoudig, maar dat is met veel dingen zo, als je het maar even weet. Het werkt als volgt:
Druk drie maal op de leerknop.
Druk op de A knop van transmitter 1.
Druk op de A knop van transmitter 2.
Blij dat het werkt en toch maar even opgeschreven.
Maar Arco, toch bedankt voor het meedenken.
En hierbij kan dit topic dicht.
Vriendelijke groet: Geert S.
Arco
Special Member
Hoe leer je de tweede AB dan in? (als je die inleert is de eerste toch weer gewist?)
Volgens handleiding kan het in ieder geval niet...
https://manuals.plus/dieserc/dc12v-universal-wireless-remote-control-s…
Guy.v2
Ik heb geen spijt dat sommige mensen verloren zijn gegaan met de tijd, maar de tijd verloren is gegaan met sommige mensen
Op maandag 14 april 2025 15:44:08 schreef Steen:
Ik ben nog een poosje aan het stoeien geweest en ik heb het net 5 minuten geleden voor elkaar gekregen. En het was heel eenvoudig, maar dat is met veel dingen zo, als je het maar even weet. Het werkt als volgt:
Druk drie maal op de leerknop.
Druk op de A knop van transmitter 1.
Druk op de A knop van transmitter 2.
Blij dat het werkt en toch maar even opgeschreven.
Maar Arco, toch bedankt voor het meedenken.
En hierbij kan dit topic dicht.
Vriendelijke groet: Geert S.
https://www.amazon.nl/vdp/1f75b5e470ba414e835a9cc11d16394f?ref=dp_vse_ibvc1
Arco
Special Member
Zo ik al zei zijn de handleidingen op Internet heel summier.Maar na heel la g van alles proberen bleek te werken zo ik het gedaan heb. Ik kan nu met de twee transmitters de twee relais bedienen zo ik wou. Dat had in het verleden ook gewerkt, maar het was op een of andere manier in de war geschopt. En dan mag je denken dat het onmogelijk is, de praktijk blijkt hier anders.