condensdroger ZTH485 probleem na vervanging LNK304

Hey,

Volgend probleem doet zich voor met onze condensdroger Zanussi ZTH485 nadat deze niet meer startte en ondertussen de LNK304GN en de zekeringweerstand werd vervagen.

Bij inschakelen van de droger (via de keuzeknop) licht de timer display een paar seconden op en dan gaat deze terug uit. Schakel ik de draaiknop terug naar de 0 stand en daarna terug naar een andere keuze dan gebeurd er niks meer.
Als ik de print terug afkoppel en enige tijd wacht dan kan ik bovenstaande opnieuw herhalen.

Iemand een idee wat er aan de hand is?
Kan het de netfilter / condensator zijn die defect is misschien?

Alle hulp is welkom.

kris

Ik zou een lnk305gn plaatsen. Met een 304 niets dan ellende. Je maakt het kort warm en het is al naar de hemel. Bij de 305 zelden miserie. Ook kopen bij een betrouwbare bron. Geen fake.

PS. Kijk motorcondensator(s) na. Meestal van waarde vergaan.
Printsolderingen ter hoogte v relais en drg ook nakijken.
Elco's kan maar nog geen last mee gehad.

Hey EricN,
Bedankt voor je antwoord.
Is de LNK304 dan zondermeer te vervangen door de LNK305?
En indien de motorcondensator(en) defect zijn zou dit dan leiden tot het uitvallen van de display zonder de droger effectief te starten?

Gr

305 zomaar varvangen? Ja
Condensatoren oorzaak? Nee

Ik vervang ze voor originele 304's en weinig retour gezien na verhoging van de weerstand naar 100R. Maar in jou geval een defecte LNK304. Motor condensator zal waarschijnlijk ook slecht zijn maar niet van invloed van deze storing.