vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Philips 32PHS5525/12, chassis TPS20.1E LA na een harde tik dood.
Netzekering Fuse F9901 (2,5A) is heel gebleven en er staat ±320v DC op elco C9801 (47µF 400v)
IC U9101 (LNK6776V case; eDIP-12B) = ontploft en R9104 (10K) = opgebrand.
Verder geen zichtbare schade.
Deze componenten vervangen en weer werken....... of zijn er nog andere addertjes onder het gras te verwachten?
PS.
Ik heb nog geen ervaring met het vervangen van deze case; eDIP-12B er zal veel warmte in moeten, tips zijn welkom
Meestal is dat het enigste, 10 K weerstand verbrand is wel een vreemde, ik denk eerder aan een 0R1 weerstand??
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Op zaterdag 26 april 2025 15:51:19 schreef smd:
Meestal is dat het enigste, 10 K weerstand verbrand is wel een vreemde, ik denk eerder aan een 0R1 weerstand??
Ja vind ik ook vreemd.
Maar bij nader onderzoek is het deze converter (bijlage), waar ook gelijknamig genummerde componenten in zitten.
De TV is momenteel niet onder handbereik.
Dan wordt het een wat ander verhaal tov mijn startpost, en wel als volgt:
IC U9101 (LD961A case; SPAK-6L) = ontploft en R9104 (10Ω) = opgebrand.
Verder geen zichtbare schade.
De LD961A kost bij aswo bijna €30 incl. en bij Aliexpress vanaf €2,46.
Wat ik niet zo vertrouw, en wel eens een echte nepper zou kunnen zijn gezien het grote prijsverschil.
"De LD961A kost bij aswo bijna €30 incl. en bij Aliexpress vanaf €2,46.
Wat ik niet zo vertrouw, en wel eens een echte nepper zou kunnen zijn gezien het grote prijsverschil."
Ik weet het: ervaringen uit het verleden bieden géén garantie voor de toekomst. Ik kan echter melden al vele 10-tallen SMPS-ICs via Aliexpress besteld te hebben en ik heb daar nog geen keer spijt van gehad.
Hmm en bij Aswo is niet gegarandeerd dat alles OK is.. Met Kookplaat IGBTs ook pech gehad bij Aswo. Ik let goed op wat en hoe de foto er bij uitziet, bij twijfel bestel ik het niet op AE