Heb een TFT monitor waar een camera is op aangesloten. Nu zie ik het beeld wel, maar het is een paar sekonden te zien. De monitor knippert en is het beeld even een sekonde te zien. Die camera geeft wel beeld op een ander scherm. Dus camera is goed. Het signaal komt via een plus en min kabel binnen, aangesloten op een bnc connector. Is beeldscherm kapot of kan het ook aan signaalkabel liggen? Kan ik eventueel ook een led beeldscherm gebruiken en een verloop van bnc naar tulp op een “video in” aansluiten?

Je zou het beste kunnen beginnen met te kijken of er merken en typenummers op staan.

Ik gok dat dit een scherm is dat bij 1 bepaalde camera hoort en uit de startpost is me niet duidelijk of de gebruikte camera bij het scherm hoort. Ter illustratie: veel schermen voor achteruitrij-camerasystemen werken bijvoorbeeld alleen goed met de daar bijbehorende camera en slecht tot niet met een gewone videocamera.

Ik gok dus dat er een combinatie gebruikt wordt die niet werkt (dan gaan frequenties van de verwerkende elektronica in het scherm een rol spelen, die kunnen dan het ingangssignaal niet aan)

Het is een scherm bij de achterdeur, waar men kan zien of er iemand buiten bij de deur staat. Hetzelfde beeld is ook te zien op een scherm op kantoor. Is van dezelfde camera.

uit-en-weer aan klinkt mij in de oren als: de voeding wordt overbelast en na een paar sec schakelt die af alvorens na enige tijd het nogmaals te proberen....

Zit een 12v aansluiting op. Scherm al een tijdje van stroom gehaald. De menu knop en kanalen knop reageert ie ook niet op.

Krijgt de camera stroom uit de monitor of heeft die een aparte voedingsaansluiting?

Camera zit op een ander circuit.