Opabob
Met proberen ben ik getrouwd geraakt.
Kan ik het scherm van een notebook, demonteren en gebruiken als monitor, in mijn geval voor een alarmsysteen (camera weergave)?
Eerste vraag is wat voor signaal die bewakingscamera gebruikt.
Composiet video, vgs ( via een recorder) of tcp/ip ?
Een scherm van een laptop gaat iig niet werken.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Het signaal van de camera of de aanwezigheid elders van een videodriver maken niet direct uit.
Afhankelijk van de leeftijd heeft het panel een LVDS bus met meerdere seriële paren waarop je het beeld naar binnen klokt of een eDP (embedded display port). Die laatste is iets makkelijker als je al ergens een Displayport hebt maar de camera zal die niet hebben.
Op Aliexpress kun je voor beide soorten bussen printjes krijgen die een of ander signaal (CVBS, RGB, VGA) kunnen gebruiken om je panel aan te sturen. Bij bestelling dien je het type van het panel op te geven ivm de programmering en de spanningen.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Ik heb dat onlangs gedaan met een scherm uit een tablet. Een 15" Scherm bij mijn lokale kringloop kost 10€ en is goedkoper. Voor mijn toepassing echter te groot omdat ik het in de auto wil gaan gebruiken.
Dat heb ik ook gedaan inderdaad, die kleine beeldschermen wilt niemand meer hebben. Als je een niet te oude variant weet te scoren dan moet je er eentje kunnen vinden met LED backlight.
Opabob
Met proberen ben ik getrouwd geraakt.
Op vrijdag 6 juni 2025 12:32:11 schreef Sine:
Dat heb ik ook gedaan inderdaad, die kleine beeldschermen wilt niemand meer hebben. Als je een niet te oude variant weet te scoren dan moet je er eentje kunnen vinden met LED backlight.
Inderdaad, lijkt mij de beste oplossing Dank u.