Beste mensen,
Ik ben op zoek naar een wireless 4K
Beveiliging camera set met 6 camera’s met audio
En goede zoom. Harde schijf 2tb en Welke ook op een app kan kijken op Android box of tv. Is er
Iemand die ervaring mee heb en mij daar in kan adviseren?
BVD

Wireless en 4k? En zoom? Je zal toch iets uitgebreider je wensen moeten specificeren

Normaliter
- Neem je bekabeld (dan kun je het ook via POE vanuit een UPS voeden)
- Gebruik je TVI/AHD/HDTVI of whatever als er geen ethernet ligt maar ik weet eigenlijk niet of dat kwa resolutie zo hoog gaat.
- Bepaal je de juiste camera's hoeken op voorhand
- Houd je rekening met de omgeving / aanwezig licht
- Kies je voor IR verlichting als het echt pikkedonker is
- is 2Tb niet heel veel, zeker niet als je 8MP camera's gaat gebruiken.

Zelf goede ervaringen met Hikvision. De Colorvu serie doet het in het donker ook nog goed, maar ook Dahua heeft vergelijkbare producten.

Ik heb de ds-2de2a404iw-de3 van hikvision. (4MP, werkt naar tevredenheid)
Met hun iVMS software kun je tot 64 camera's monitoren.

Ik gebruik nu WiFi, maar ga binnenkort over op vast netwerk. Stabieler en makkelijk ivm. PoE.
(WiFi staat of valt met de kwaliteit van je Wifi en wordt snel 'schokkerig')

Kan ook in je browser bekeken worden. (enige nadeel daaraan: ondersteunt geen PiP)

Op zaterdag 7 juni 2025 12:46:13 schreef DJSmiley:
Wireless en 4k? En zoom? Je zal toch iets uitgebreider je wensen moeten specificeren

Normaliter
- Neem je bekabeld (dan kun je het ook via POE vanuit een UPS voeden)
- Gebruik je TVI/AHD/HDTVI of whatever als er geen ethernet ligt maar ik weet eigenlijk niet of dat kwa resolutie zo hoog gaat.
- Bepaal je de juiste camera's hoeken op voorhand
- Houd je rekening met de omgeving / aanwezig licht
- Kies je voor IR verlichting als het echt pikkedonker is
- is 2Tb niet heel veel, zeker niet als je 8MP camera's gaat gebruiken.

Zelf goede ervaringen met Hikvision. De Colorvu serie doet het in het donker ook nog goed, maar ook Dahua heeft vergelijkbare producten.

Ik heb zelf geen ervaring mee vandaar ik hier advies vraag. Ik heb in het verleden gewoon een 1080p cctv dvr gehad maar kwaliteit beeld is nix kon wel op app kijken op telefoon maar zoek 1 die ook op Android tv App kan of Android box die ik weer op tv kan aankoppelen. daarom wil ik advies inwinnen om dit keer voor een 4K te gaan en zoom moet tot 30m is voldoende.
Het gaat om winkel ruimte en wil 5 of 6 camera’s plaatsen met duidelijke zoom op de kassa’s

Ik heb intussen aardig wat camera's geplaatst bij m'n klanten en ik gebruik altijd Hikvision, dat bevalt mij goed.

Ga 's in gesprek met een bedrijf dat camera's verkoopt, zou ik zeggen. Zij zouden je bij uitstek alle voor en tegens kunnen vertellen van diverse merken.

Mijn advies is ook Hikvision.
En inderdaad bekabelen indien mogelijk, veel betrouwbaarder, Wifi is dat zeker niet en je installeert het om te bewaken , dat moet wel betrouwbaar zijn.
De recorders zijn leverbaar met ingebouwde POE switch, neerzetten, camera er aan en het installeert zich bijna zelf.
De 2 Megapixel camera's werken al prima, de 4 Mp nog iets beter beeld.
Bij een bewakingssysteem spreekt men meestal van Megapixels en niet van 4K.
8 Megapixels is voor goed beeld helemaal niet noodzakelijk.
Ze zijn er ook met geluid, even opletten welk type je eventueel aanschaft.
En kijk vooral welke lens je gebruikt.
2,8 mm is voor breed overzicht, 4 mm als wat algemener en 6 of groter voor wat verder kijken.
Variabel is nog beter natuurlijk , dan kan je zelf instellen.

DJ smiley schrijft "is 2 TB niet heel veel" Maar dat zal een tikfout zijn en hij zal bedoelen 2 Tb is juist niet heel veel.
Ik zou er minimaal een 6 Tb in stoppen, en dan een schijf die voor dit doel is ontworpen zoals bv de WD purple serie.

De app werkt prima op een telefoon of tablet.
Verbinding maakt Hikvision via het eigen platform, dus geen poorten open zetten nodig, dat wil je tegenwoordig niet meer..
Lokaal kan je IVMS gebruiken, of de ingebouwde webserver via een browser.

Op zaterdag 7 juni 2025 16:25:24 schreef M-i-c-h-e-l:
Ik heb intussen aardig wat camera's geplaatst bij m'n klanten en ik gebruik altijd Hikvision, dat bevalt mij goed.

Ga 's in gesprek met een bedrijf dat camera's verkoopt, zou ik zeggen. Zij zouden je bij uitstek alle voor en tegens kunnen vertellen van diverse merken.

Ik heb al paar mails verstuurd en offertes gevraagd tot nu toe nog geen 1 reactie terug maar zit ook wkend nu tussen. Ik wacht het af en kijk online verder bedankt voor advies??

Op zaterdag 7 juni 2025 16:29:31 schreef revado:
Mijn advies is ook Hikvision.
En inderdaad bekabelen indien mogelijk, veel betrouwbaarder, Wifi is dat zeker niet en je installeert het om te bewaken , dat moet wel betrouwbaar zijn.
De recorders zijn leverbaar met ingebouwde POE switch, neerzetten, camera er aan en het installeert zich bijna zelf.
De 2 Megapixel camera's werken al prima, de 4 Mp nog iets beter beeld.
Bij een bewakingssysteem spreekt men meestal van Megapixels en niet van 4K.
8 Megapixels is voor goed beeld helemaal niet noodzakelijk.
Ze zijn er ook met geluid, even opletten welk type je eventueel aanschaft.
En kijk vooral welke lens je gebruikt.
2,8 mm is voor breed overzicht, 4 mm als wat algemener en 6 of groter voor wat verder kijken.
Variabel is nog beter natuurlijk , dan kan je zelf instellen.

DJ smiley schrijft "is 2 TB niet heel veel" Maar dat zal een tikfout zijn en hij zal bedoelen 2 Tb is juist niet heel veel.
Ik zou er minimaal een 6 Tb in stoppen, en dan een schijf die voor dit doel is ontworpen zoals bv de WD purple serie.

De app werkt prima op een telefoon of tablet.
Verbinding maakt Hikvision via het eigen platform, dus geen poorten open zetten nodig, dat wil je tegenwoordig niet meer..
Lokaal kan je IVMS gebruiken, of de ingebouwde webserver via een browser.

Oké
bedankt voor Meedenken en advies. ??

Ik bedoelde idd juist weinig.

Mijn voorkeur zou idd ook 4 of 6Tb zijn en dan de WD Purple serie, die is juist hiervoor bedoeld

Heb je echt 8MP nodig? Bedenk wel dat de lichtgevoeligheid bij die camera's minder is. Imho is 4MP momenteel de sweetspot kwa performance en lichtgevoeligheid.

Instelbare lens maakt het een stuk duurder en is wel makkelijk maar in de praktijk vaak niet nodig als je vantevoren je huiswerk goed doet (plan maken)

Zorg ook dat het type camera geschikt is voor de manier van gebruik. Een dome is binnen leuk, maar heeft buiten (in mijn ervaring) vaker last van lens flare door de lichtinval. Een turret is daar mijn voorkeur.

Op zaterdag 7 juni 2025 17:40:20 schreef DJSmiley:
Ik bedoelde idd juist weinig.

Mijn voorkeur zou idd ook 4 of 6Tb zijn en dan de WD Purple serie, die is juist hiervoor bedoeld

Heb je echt 8MP nodig? Bedenk wel dat de lichtgevoeligheid bij die camera's minder is. Imho is 4MP momenteel de sweetspot kwa performance en lichtgevoeligheid.

Instelbare lens maakt het een stuk duurder en is wel makkelijk maar in de praktijk vaak niet nodig als je vantevoren je huiswerk goed doet (plan maken)

Zorg ook dat het type camera geschikt is voor de manier van gebruik. Een dome is binnen leuk, maar heeft buiten (in mijn ervaring) vaker last van lens flare door de lichtinval. Een turret is daar mijn voorkeur.

Oké duidelijk en bedankt ook voor de info en meedenkend ??

Ik heb deze site gevonden uit België kan iemand met mij meekijken en uitkiezen welke hierboven in de comments geadviseerd zijn.

https://www.vtaclight.be/nl_BE

BVD

Ik heb 3 cams en al diverse pogingen tot inbraak vastgelegd zelfs meende ik een klap te horen toen de deur werd dichtgeslagen er zit een eenvoudig uitgelubberd slot in de voordeur (komt binnenkort een nieuwe deur in) Een bewoner in de buurt heeft de beelden van haar camera overhandigd en daarop is een persoon door de politie herkend. Ze waren met zijn tweeën. Twee statische cams en een Pan-tilt-zoom cam zijn hier bevestigd voor de raampartijen de laatste cam kan ook personen volgen. Het is goedkoop indoor Kruidvat spul maar werkt goed. Inmiddels wel 2 schuiven onder en boven op de voordeur gezet. En een anti-inbraak balk zat al aan de buitenkant. De deur stond nl behoorlijk krom.

https://www.kruidvat.nl/elektronica/smarthome/cameras Succes met je camera zoektocht!! Sorry voor de topic kaap.

Op maandag 9 juni 2025 17:49:47 schreef RAAF12:
Ik heb 3 cams en al diverse pogingen tot inbraak vastgelegd zelfs meende ik een klap te horen toen de deur werd dichtgeslagen er zit een eenvoudig uitgelubberd slot in de voordeur (komt binnenkort een nieuwe deur in) Een bewoner in de buurt heeft de beelden van haar camera overhandigd en daarop is een persoon door de politie herkend. Ze waren met zijn tweeën. Twee statische cams en een Pan-tilt-zoom cam zijn hier bevestigd voor de raampartijen de laatste cam kan ook personen volgen. Het is goedkoop indoor Kruidvat spul maar werkt goed. Inmiddels wel 2 schuiven onder en boven de voordeur gezet. En een anti-inbraak balk zat al aan de buitenkant. De deur strond nl behoorlijk krom. S

https://www.kruidvat.nl/elektronica/smarthome/cameras Succes met je camera zoektocht!! Sorry voor de topic kaap.

Krijg je er wel tenminste voor betaald van de Kruidvat?

Op maandag 9 juni 2025 18:35:37 schreef Jimmy15:
[...]

Krijg je er wel tenminste voor betaald van de Kruidvat?

Nee hoor ik was een gewone klant. Geen aandelen :-)

Cam met nightview

Rond de lens zitten een aantal IR LED's De meeste dieren en mensen kunnen dat licht niet zien. Dus alles is donker buiten maar de camera kan wel zien door die IR verlichting.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (26%)]

Op maandag 9 juni 2025 18:42:46 schreef RAAF12:
[...]

Nee hoor ik was een gewone klant. Geen aandelen :-)

Cam met nightview [bijlage]

Tegenwoordig kan men niet zonder camera bewaking of het nu winkel is of privé. Zelfs videodeurbel is al handig.
En goed te horen dat er persoon is aangehouden .

Meerdere redenen om dat speelgoed van kruidvat en dergelijke niet te gebruiken in een professionele omgeving.
Dat is leuk voor thuis.
Er zit een kaartje in, als "men" de camera een mep geeft is het beeldmateriaal weg.
Daarom is een recorder ( op een veilige plaats uiteraard) een veel betere oplossing.
Wil je veel zekerheid dan 2 harddisks in mirror zetten.
Of in de camera;s een kaartje en een recorder.
En bekabelen in plaats van brakke wifi is al duidelijk aangegeven.
Een NAS, zoals een synology, gebruiken voor opslag kan ook nog.
In de cloud, zoals een aantal goedkopere dingen aanbieden, is niet handig.
Internet uitval betekent gene opnames.
En als de fabrikant stopt met de service werkt het niet meer, zijn hier al andere topics over.

Op maandag 9 juni 2025 20:19:50 schreef Jimmy15:
[...]
Tegenwoordig kan men niet zonder camera bewaking of het nu winkel is of privé. Zelfs videodeurbel is al handig.
En goed te horen dat er persoon is aangehouden .

yep, ze wilde dat ik mijn beelden ook aan de politie ging overhandigen. Tot nu toe niet gedaan. Inmiddels zijn de pogingen gestopt, maar bewaar de beelden wel. Ook op een USB stick. De ene zat op zijn telefoontje en schrijfboekje te kijken en de ander zat aan het slot te morrelen. Vrij onherkenbaar. Maar de pliessie ken zijn pappenheimers. Ik zal een voorbeeld uploaden, Eerste keer schrik je toch wel als het gebeurd vooral met de klap van de deur. Ze waren aan het inventariseren. En zouden zeker later terugkomen is mijn idee. Of easy adressen verkopen op een dark website.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (16%)]

Alleen maar meegeven als ze een vordering hebben van de officier van Justitie!

Dit was nadat er grendels op de deur zaten en waren ze gauw weer weg. Ik heb de galerij wat afgedekt voor mijn privacy. https://youtu.be/-uytDdXobTw

Voor de nachtrust bestemde tijd en dit was rond 03.11 de klok loopt mee linsboven in beeld (niet zichtbaar) ik had nog wat aangevuld hierboven. Zorg voor goed hang en sluitwerk!!!! Paar grendels erop 's nachts en een anti koevoet strip aan de buitenkant schroeven. Sloten zijn niks waard, zie de lockpikking sites, zelfs ik kan zonder veel ervaring in een paar minuten een cilinderslot open maken. Oke niet geprobeerd maar het ziet er simpel uit :-)

Op maandag 9 juni 2025 23:05:25 schreef RAAF12:
Dit was nadat er grendels op de deur zaten en waren ze gauw weer weg. Ik heb de galerij wat afgedekt voor mijn privacy. https://youtu.be/-uytDdXobTw

Voor de nachtrust bestemde tijd en dit was rond 03.11 de klok loopt mee linsboven in beeld (niet zichtbaar) ik had nog wat aangevuld hierboven. Zorg voor goed hang en sluitwerk!!!! Paar grendels erop 's nachts en een anti koevoet strip aan de buitenkant schroeven. Sloten zijn niks waard, zie de lockpikking sites, zelfs ik kan zonder veel ervaring in een paar minuten een cilinderslot open maken. Oke niet geprobeerd maar het ziet er simpel uit :-)

Preventie is
Het halve werk in dit geval.??

Ik heb deze site gevonden uit België kan iemand met mij meekijken en uitkiezen welke hierboven in de comments geadviseerd zijn.

https://www.vtaclight.be/nl_BE

BVD

Dat kunnen wij niet zomaar even adviseren.
Daar zijn veel meer gegevens voor nodig, de oppervlakte van de ruimte de plaats waar je de cam's op wil hangen, rekening houdend met tegenlicht.
Hoe breed of diep wil je kijken.
De recorder kan een 8 voudige NVR zijn met poe aansluitingen.
Wil je er dan 1 of 2 harddisks in.
De goedkopere kunnen geen mirror maar gebruiken beide schijven, gaat er 1 kapot dan gaat de andere in ieder geval verder, maar ben je een deel opnames kwijt.
Ik zou naar Turret camera's kijken , die hebben een vaste lens.
Welke lens, 2,8 of 4 of 6 mm, dat zal je zelf moeten gaan bepalen.
Voor algemeen overzicht gebruik ik vaak 2,8.

Wil je inderdaad Hikvision tik dan in de browser in "hikvision belgie " dan komen er een aantal bedrijven te voorschijn.

Op dinsdag 10 juni 2025 16:03:21 schreef Jimmy15:
[...]

Preventie is
Het halve werk in dit geval.??

Jazeker goed hang en sluitwerk. Maar 's nachts behalve het nachtslot ook vergrendelen. Slotenmakers kunnen ook binnenkomen zonder braak, dus een handig persoon met wat lock picking ervaring ook. Er zijn clubs die het doen voor de fun.

https://www.google.com/search?q=lock+picking&oq=lock+picking&g…
Een boven en een onder op de deur.

Je kan ook laten voorlichten in de buurt waar je woont er zijn idd zoveel mogelijkheden. Als in een onveilige buurt woont op de begane grond, in een landhuis ect. Je wilt met de hand willen inzoomen maar dat wordt niet gedaan als je rustig ligt te slapen. Dus er zijn wat onduidelijkheden over de situatie ter plekke en de wensen.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (22%)]

Op dinsdag 10 juni 2025 17:47:20 schreef revado:
Dat kunnen wij niet zomaar even adviseren.
Daar zijn veel meer gegevens voor nodig, de oppervlakte van de ruimte de plaats waar je de cam's op wil hangen, rekening houdend met tegenlicht.
Hoe breed of diep wil je kijken.
De recorder kan een 8 voudige NVR zijn met poe aansluitingen.
Wil je er dan 1 of 2 harddisks in.
De goedkopere kunnen geen mirror maar gebruiken beide schijven, gaat er 1 kapot dan gaat de andere in ieder geval verder, maar ben je een deel opnames kwijt.
Ik zou naar Turret camera's kijken , die hebben een vaste lens.
Welke lens, 2,8 of 4 of 6 mm, dat zal je zelf moeten gaan bepalen.
Voor algemeen overzicht gebruik ik vaak 2,8.

Wil je inderdaad Hikvision tik dan in de browser in "hikvision belgie " dan komen er een aantal bedrijven te voorschijn.

Ik krijg deze geadviseerd door de verkoper. Is dit redelijk of aan de hoge kant

https://www.secustore.be/nl_BE/shop/ipmd-8m-6t-hikvision-camera-kit-sm…