Roland11
Golden Member
Beste mensen,
Ik kreeg net een Neff combi-oven onder ogen die defect is (E-nr. C67M70N0/06).
Als je de stekker in het stopcontact steekt zie je ca. 1 seconden de tijd knipperen (die op 0:00 staat) en meteen daarna krijg je "E300" in beeld.
Kunt iemand deze foutmelding? Van Neff of misschien een andere oven van BSH (Bosch of Siemens)?
Aangezien het display normaal werkt en de processor een foutmelding genereert, denk ik dat de voedingsspanningen wel goed zijn. Maar mogelijk word er een 'circuit test' uitgevoerd door het ding meteen na inschakelen? Maar dan is de vraag wat hij test en wat er dan mis gaat natuurlijk
.
Ben benieuwd of jullie deze fout kennen! (service manual?)
Morgen schroef ik hem open, dan kan ik nog wel een foto van de besturingsprint posten hier.
Als het een stoomoven is, dan betekent het problemen met water toevoer..
Roland11
Golden Member
Volgens de service manual betekent E300:
1)Incorrect module combination
(display module <--> control module)
2) Incorrrect variant code (VC)
Dat eerste lijkt natuurlijk vreemd, aangezien de oven jarenlang heeft gefunctioneerd met deze modules.
Maar misschien is hij de "VC" vergeten?
Via het service menu blijkt dat de VC code op "00" staat, en de mogelijkheid is om deze op "01" of "02" te zetten. Ook al heeft de service manual daar een ander verhaal met codes in hex formaat.
Bij "01" blijft de E300 fout, maar bij "02" lijkt het apparaat weer normaal te werken!
*Lijkt* te werken, want er wordt helemaal niets warm ?!
Blijkt dat de 'demonstration mode' ook nog is geactiveerd LOL
Na uitschakelen van demonstration mode functioneert het apparaat weer!
Er leek dan toch een bitje te zijn omgevallen... (?!)
De eigenaar vertelt nu dat het probleem waarschijnlijk is begonnen toen een keer de stroom in de hele straat was uitgevallen, misschien toch een storingspiek die de boel een beetje in de war had gestopt.
Iedereen bedankt! In het bijzonder degene die de service manual heeft gestuurd!
Als er een "bitje" omgevallen is, zou ik maar eens naar de voeding kijken, want een rimpel is voldoende om bitjes te laten omvallen...