Het gaat om aeg 916 096 079 0 0.
Mod. EDI96150W
Vorige week plots draaide de trommel niet meer , hebben ze een nieuwe riem in gemonteerd .
Maar nu merken we dat je op de automatische programma de was nat blijft .
De verwarming werkt - trommel draait .
persoon heeft er ook een volle zak stof uitgehaald .
alles uit gestofzuigd - filters zijn uitgespoeld - condensator ook .
nu zei die persoon dat het de temperatuursensor zal zijn , maar waar die zit wist hij niet .
weet iemand een oplossing ?
mvg
Mogelijk dat de stekker van vochtmeting nog los is of de print gescheurd tijdens losnemen stekker. Of sensoren vervuild met was verzachter.
dat kan natuurlijk .
waar zitten de sensoren bij dit model want in de trommel zelf zie ik deze niet direct ?
ook vind ik nergens een foto van de printplaat hoe de stekkers aangesloten moeten zitten .
persoon blijft zeggen dat het de verwarming is maar dat klopt niet want op timer stand droogt de was wel .
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
De stekker vd vochtigheid is heel stroef. Het gebeurt wel eens dat de aansluiting vd print barst. Ik zou daar beginnen. Meestal 2 blauwe draden. Voor aanwijzingen is het handiger om foto's te plaatsen. De voelers zelf zitten onder de deurfilter. Tss de trommel en deurfilter. 2 meetstrips.
op het eerste zicht ziet dat er goed uit
heb foto genomen van de printplaten
het is echt in de programma dat deze stopt na een tijd .
nu gezien bv op zeide dat trommel draait warmte werkt wel staat op max en toch is de was nog nat ( voor de vervanging van de riem was dit niet .
hierbij de foto ( links onder zijkant )
mvg
op het eerste zicht ziet dat er goed uit
heb foto genomen van de printplaten
het is echt in de programma dat deze stopt na een tijd .
nu gezien bv op zeide dat trommel draait warmte werkt wel staat op max en toch is de was nog nat ( voor de vervanging van de riem was dit niet .
hierbij de foto ( links onder zijkant )
update
programma opgestart om 15.32
om 15.45 zegt de machine nog 0.12 min trommel is zeer heet en hij draait
mvg
[Bericht gewijzigd door Belgiumforever op (15%)]
om 15 55 was programma al afgerond .
Heeft iets gedroogd maar is nog zeer klammig .
Heeft een idee van de prijs van z n printplaat .
want ik heb de machine veel nodig ivm zwaar ziek
[Bericht gewijzigd door Belgiumforever op (73%)]
EricN
Ik nummer het voor makkelijkere communicatie.
1. De print vervangen zou ik zeker niet doen! De kans dat het daarmee opgelost is is zeer klein.
2. Je kan in de service mode de remanente errors uitlezen en wissen. Zo weet je dat dat niet iets is wat hem tegen houdt.
3. Maar het lijkt eerder op een voelingsprobleem. Ik heb de gegevens vd machine erbij gehaald en deze is niet met meetstrips blijkbaar maar met trommelhelften meting. Op de achterste trommelhelft wordt de massa aangesloten. Dit via een sleepcontact op de as vd trommel. Kijk dit na en meet dit na tss kuiphelft en massa (chassis)
De voorste kuiphelft heeft op de voorkant een slepend koolstofstukje. Is dat er nog? Geeft dit contact? Nameten. Eventueel wat opschuren met ZEER! fijn schuurpapier. Ook de sleepkant vd trommel vooraan bijschuren. Desnoods met groen v afwasspons. Dat is al schurend genoeg.
4. Voor de service info heb iets v mailadres nodig. Desnoods voor de privacy een tijdelijk snel aangemaakt.
5. Via de service mode kun je alle componenten afzonderlijk testen.
6. Ken je de werking vd vochtmeting? Spanning op de trommel via een weerstand in serie. De spanning dan meten om te kijken hoeveel de spanning in zakt onder invloed vd geleidende natte was.
7. De schoepen van beide ventilatoren moeten zuiver zijn. Stel dit visueel vast. Niet gokken of denken dat...
8. De condensfilter onderaan. De ijzeren bak. Moet in de 4 richtingen doorzichtig zijn. Goed tegen het licht houden. Niet oppervlakkig kijken maar door kijken.
9. Het toerental vd motor is van belang. Meet de motorcondensator(s) na. Deze wijken dikwijls af! Opgelet. Soms zitten er 2 in.
[Bericht gewijzigd door EricN op (14%)]
EricN
Deze aansluiting lost wel eens aan de print/koperbaan bij het uittrekken vd stekker. Meten! Niet alleen kijken!
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
en let op de aarding van de machine, anders werkt de vochtmeting ook niet goed. bijv aarde draad los bij aansluiting achterop de machine.