Devine versterker die bromt (ook zonder ingangssignaal)

Goedendag,

Ik ben bezig een Devine MA-600 versterker van iemand na te kijken.
Deze bromt over beide kanalen, zelfs als er niets aangesloten is op de line in en met volume op nul.

Muziek is wel gewoon hoorbaar als je een geluidsbron aansluit, maar er is dus constant een brom hoorbaar. (ground lift schakelaartje heb ik al geprobeerd, maar goed het ding bromt al zonder input).

Er zit een ringkerntrafo in de versterker die 2x61V levert. Na gelijkrichting en afvlakking zit je dan op plus/min 85V, terwijl de afvlakelco's max. 80V aankunnen (?). Dat deze nog niet geploft zijn... Verkeerde bezuiniging lijkt mij. Vind deze voedingsspanning ook behoorlijk hoog.

Misschien dat de elco's hun capaciteit zijn verloren en dat de versterker daarom zo bromt. Ik zal eens met een scope de spanning over die elco's meten.

Ik kan er wel nieuwe elco's inzetten van 100V, maar de kwaliteit van deze versterkers zal niet hoog zijn, gezien de nieuwprijs. Binnenkant ziet er toch netjes uit.

heeft iemand misschien nog een schema van dit type versterker, wellicht zijn ze ook wel onder een andere naam te koop.

Thanks !

Uit de 220V tijd waarschijnlijk, kun je 'm op 240V zetten ? Mijn ervaring is dat het eerder de kleine elco's zijn die defect gaan ipv de grote.

Sluit de ingangen eens kort. Bromt hij dan nog?

Versterker is nog niet zo oud, staat achterop gewoon 230v.
Op de trafo zit een sticker 61-0-61v en dat meet ik ook secundair.
Zal de ingang eens kortsluiten, zal ook wat kleine elco's checken.
Eindtrap bestaat uit ttc5200/tta1943.
4 stuks per kanaal.