Bij deze kookplaat gaan de laatste tjd hoelanger hoe meer van de aanraaktoetsen niet meer functioneren;
Nu werken er een stuk of 4 niet. Het zijn toetsen van de lange rij voor temperatuurinstlling.
Ik heb geprobeerd het toestel open te krijgen maar er zit een zeer korte kabel van de electronica naar de glazen bovenplaat. Daardoor kan ik niet aan de electronica van de bediening komen.
Maar ik kan wel zien dat de glazen plaat niet de bediening is maar het zijn rubberen blokjes die achter de prnt zitten.
Iemand een idee?
Groeten,
Robbie.

Het is de bedoeling dat je de glasplaat verwijderd, print blijft dan zitten
Het komt voor dat de module blijft plakken aan de glasplaat
Maar deze moet je gewoon voorzichtig eraf trekken.
Bij deze kookplaten komt dit euvel wel vaker voor en vervangen van de bedienprint is de enige oplossing

Bekend probleem. Je kan de eilandjes waar het geleidend rubber meer contact geeft op de print een minuscuul verhoginkje geven met soldeer maar de rest krijgt het na verloop van tijd ook. Uit de categorie: het is niet meer wat het geweest is.

bij oudere fornuizen zit er een stukje foam wat geleid tegen de glasplaat. rond ding met een gat erin. als je daar de meter bovenop houd en op de print, dan heb je vlot 5 of meer Mohm, terwijl een goede in de kilo ohms meet. ik heb dat opgelost door de foam eraf te halen en er een pinnetje ( pootje van weerstand oid ) op de soldeerondergrond te solderen ( zo vlak mogelijk ) en daar de foam terug op steken. de weerstand is zo een stuk lager omdat de overbrugging afstand veel kleiner is. doorgaans zijn de toetsen dicht bij de voorste pitten het eerst slecht, puur van de warmte.

Zoals Testman doe ik het ook vaak of gebruik een oude wasmachine print met plaatjes en veertjes, soldeer deze op de plek en probleem ook verholpen

Dit zijn de nieuwe printen met vierkante blokjes. Jullie hebben het over de vorige modellen.

De oude in deze serie heeft ook nog rubbers, vervang print heeft IDD blokjes.

Klopt niet. Deze print van TS heeft blokjes.

Ik zal hem opscharrelen want eerste print was symbolen met rubbers er om heen, deze waren vanaf begin al ruk.

Miele heeft deze intussen ook in hun kookplaten.

Miele heeft nog nooit inductie platen gemaakt toch? Altijd iets van EGO in te vinden..

Het feit dat deze meuk ook in miele platen zit bevestigd natuurlijk je opmerking. Ze maken hun platen niet zelf.

Op zaterdag 26 juli 2025 19:12:50 schreef EricN:
Het feit dat deze meuk ook in miele platen zit bevestigd natuurlijk je opmerking. Ze maken hun platen niet zelf.

het was bij miele 22 jaar terug al een EGO van binnen.