Goedendag,
Ik bezit een Print Server Linksys PSUS4.
Prima device, maar ... er rammelt wat vanbinnen.
Weet iemand hoe deze PS mechanisch te openen?
Het is blijkbaar een kunstof kapje dat moet verhinderen dat je met een voorwerp via de ophangsleuven aan de onderkant de binnenkant kan beschadigen.
Google AI vermeldt dat zich aan de onderkant schroeven bevinden ("linksys psus4, how to open mechanically").
Nou niet dus bij de mijne, ook niet onder de rubber pootjes..
Heeft iemand de ervaring om deze PS toch te kunnen openen zonder het ding naar ze moer te helpen?
Alle reacties worden hooglijk gewaardeerd.
Groet Arthur Cerew.

Op donderdag 24 juli 2025 17:56:09 schreef Arthur Cerew:
Goedendag,
Ik bezit een Print Server Linksys PSUS4.
Prima device, maar ... er rammelt wat vanbinnen.
Weet iemand hoe deze PS mechanisch te openen?(...)

Dag Arthur,

Toeval wil dat ik van een Linksys SD208 switch een audiotoestelletje heb gemaakt. Zo te zien lijkt die SD208 wel héél erg op jouw PSUS4.

Het was niet eenvoudig om dat ding te openen - als de PSUS4 hetzelfde is gebouwd, moet je het kunststof kapje aan de voorkant er af prutsen door aan de onderkant van het toestel met een spudger(*) onder het kapje in te steken, en dat op twee plaatsen. Als je het kapje er vanaf hebt kunnen wrikken, dan schuiven de beide helften van elkaar, en kan je het toestel wel makkelijk verder ontmantelen.

Hierbij enkele foto's, zo kan je zien of de SD208 hetzelfde is als jouw PSUS4 (afgaande op afbeeldingen die ik vond op Google wel), én dat het mij ook niet echt foutloos is gelukt het kapje er af te halen. Da's meteen ook de reden dat ik het onderaan probeerde - de schade is niet zichtbaar.

Veel succes!

Marlon

(*) en liefst dan nog een spudger die een beetje stevig is, ik gebruik liefst dit soort spudger: https://www.bol.com/be/nl/p/metalen-spudger-metaal-spudger-reparatie-o….

Hello Marlon,
Hartstikke bedankt voor de ontmantelings-methode.
Yep, helemaal schadeloos lukt het niet, maar aan de onderkant ziet niemand het.
Het is gewoon een "weet", daarvoor is Cicuits Online zo mooi.
Groet,
Arthur