Ik heb een stofzuiger Miele S246i waarvan de (ontstoor)condensator kapot is.
Jammer om het toestel weg te gooien, maar ik vind nog geen vervangende condensator.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Dank voor je snelle reactie.
Die site had ik ook wel gevonden, maar het zijn andere waarden.
Mijn type stofzuiger staat niet in de lijst 'geschikt voor'.
Ook de afmetingen zijn heel anders, de originele zit op een printplaatje.
Dus ik vraag me ook af of het past.

Deze condensator heeft een 200nF X1 (veiligheidwaarde) over de netspanning
en 2 keer een 2.4nF Y2 van elke fase naar aarde.
Beide 250VAC maar als je iets koopt moet je tegenwoordig wel voor minimaal 275VAC gaan.

Post eens een foto van de print en aansluitingen? Dan kunnen we zien hoe dat op te lossen is. Misschien met de condensator voor de print, los dus.

Waarde steekt niet zo nauw. Deze kan: https://www.stockclear.nl/a-54874841/ontstoor/ero-ontstoorcondensator-…
(je moet 'm alleen met de draden op de print solderen ipv direct op de print. Exact zelfde model ga je niet gauw vinden)

Waarschijnlijk papier en in elk geval uit oude stock. Die zou ik niet gebruiken, kan je straks weer opnieuw aan de gang.

Als je niks passend vind kun je het filter ook zelf samenstellen met een X2 condensator van 180 a 220nF en 2 stuks Y2 condensatoren van 2,2nF.
En als dat ook niet lukt.... zonder kan ook. :'(

Dank voor de reacties, het hielp me om een oplossing te vinden.

Hoe heb je het uiteindelijk opgelost? Altijd leuk om te weten.

Of niet, of een universele met draden...??