Sinds een paar weken gaat mij diepvries in alarm ( piep + lampje temp flash ).
Dit gebeurt gewoonlijk tijdje na het openen en sluiten.....
Het blijft piepen voor uren, reset werkt niet...

Enigste oplossing is de " super " freeze te selecteren... dan gaat alarm uit en blijft het uit... ook na het openen....

Idee at dit kan zijn ?
Mvg

Heb je al gemeten hoe koud het binnenin is?

Hi,
-11 maar op een thermometer…..

Zou misschien helpen als je typenr en leeftijd zou kunnen vermelden

Bosch
GSN24V23,A+
2010

Groetjes jimmy

Zie dat wordt een stuk duidelijker.
Dit is een nofrost.
Simpelste oorzaak zou zijn dat de ventilator vast staat als gevolg van geheel verijst zijn van de verdamper.
Wat ik als eerste aanraad is apparaat geheel te ontdooien en dan bedoel ik apparaat uit , deur open en dan een dag of 2 uit laten staan.
En dan even aankijken of alles weer goed werkt

Hi,

Bedankt.
Ja door de ventilatie openingen voel je een kleine luchtstroom aan de achterzijde ( binnen in )
Zal morgen eens effe de bovenkant opendoen waar de evaporator zit en foto nemen…
De ventilator zit erachter dacht ik….

Groetjes

Hey,

Had hem,ingesteld op -24 en thermometer gaf -9 aan, heb hem erna uitgezet/reset en hem op -18 gezet.
Na paar uur op -15 ongeveer gebleven…. Op een analoge thermometer gechecked.
De freezer piep niet meer, heb hem dan opengedaan en hem mss 5 min open gehouden om alles te herschikken… dan na 20minuten kwam ik terug en het lampje van -18 blinkt, geen geluid….
Ik zet hem dan op superfreeze en ga slapen, smorgen geluidsignaal en lampje -18 piept…..
Terug uitgezet en gewoon op -18…. Terug gechecked thuis, geen piep maar -18 blinkt….
Zie bijlage fotos.
Ventilator zit los en draait goed.

De meeste problemen die ik tegen kom heeft meestal betrekking op verijsen van de verdamper en daardoor blokkeert dan de ventilator en ontstaat het beeld wat jij schetst.
Kou is boven voldoende aanwezig , maar doordat er geen circulatie plaats vind wordt de ntc die onder op de achterkant zit te warm en dan alarm.
Zodra deur dan weer hele tijd dicht zit dan stabiliseert de temperatuur weer en gaat alarm weer uit.
Komt ook vaker voor dat ventilator gewoon ophoud te draaien tijdens bedrijf.
Kan natuurlijk ook zijn dat er te weinig koelgas is systeem zit als gevolg van een klein lek

Bedankt, maar is eigenlijk plots begonnen een week of 6 geleden, soms week goed, dan paar dagen de kuren….
Wat raad je aan voor te doen ?

Mvg, jimmy

Daarom heb ik toch twijfels over de ventilator

Na de fotos genomen, alles terug in de diepvries gezet en had dan super freeze geselecteerd want de diepvries stond 10 min open… na een uur gechecked en vond hem niet echt koelen……
Ik kijk naar de evaporator, want ik hoor de fan niet draaien ( deurswitch dicht gehouden ) en de evaporator voelt lauw aan…..

Tja , dan lijkt het wel weer een koelgas tekort maar dat strookt dan weer niet met wat je zegt dat het op en aan gebeurd

Draait weer een paar dagen, geselecteerd op -18.
Gaat normaal, na een dag ga ik kijken, lampje -18 blinkt, geen geluid alarm…
Deur terug dicht, na een paar uur geluid alarm… druk de silent knop, ik ga de volgende morgend terug checken en staat terug op -18 normaal.. ..
Raar, zou het niet gewoon de print zijn ?

Mvg, jimmy

Paar dagen goed gedraaid, weer piep signaal en blinking…

Beste,

Denk maar eens de ntc sensor te wisselen….

Er zitten er 2 in ?
Welke is deze, ik zie er 2, eentje in het midden achter… en 1 helemaal bovenaan, juist boven het vries element.

Mvg

[Bericht gewijzigd door jimmyM op (41%)]

De temeratuursbegrenzer heb ik al gewisseld. Zit tussen de koelvinnen.
Maar ik heb een NTC sensir, maar welke is deze in de kast ?
Zie fotos bovengaande posts…
Zit er eentje volledig bovenaan, nog eentje achteraan midden.
En het lijkt erop ergens onder de verdamper ook nog eentje……

Groetjes