Vraagje misschien dat iemand hier verstand van heeft.
Ik heb een hdd dvd recorder de panasonic dmr-eh57 en wou hiermee wat banden overzetten naar dvd.
Zowel videorecorder als hdd recorder doen het nog prima. Ik heb de scart aangesloten per handleiding.. maar de hdd recorder lijkt totaal geen signaal te ontvangen van de videorecorder. Heb ook een andere scart kabel gekocht dus daar ligt het ook niet aan. Ik zit met de handen in het haar waar het probleem ligt.
Groetjes Johnny
Je moet op de DMR-eh57 de onderste scart poort hebben ( decoder) en daar de scart uitgang van de video recorder op aansluiten, en daarna de DMR-eh57 op AV2 instellen.
Dan zou het moeten werken.
https://tda.panasonic-europe-service.com/docs/2z689226c0z3z248c7z6e6cz…
Pagina 15
Op dinsdag 5 augustus 2025 17:48:43 schreef revado:
Je moet op de DMR-eh57 de onderste scart poort hebben ( decoder) en daar de scart uitgang van de video recorder op aansluiten, en daarna de DMR-eh57 op AV2 instellen.
Dan zou het moeten werken.https://tda.panasonic-europe-service.com/docs/2z689226c0z3z248c7z6e6cz…
Pagina 15
Dit had ik gedaan maar het beeld bleef grijs.
Videorecorder Audio en Video aansluiten op de Cinch aansluitingen op de voorzijde onder het klepje.
De Scart ingangen op de achterzijde zullen hoogstwaarschijnlijk allleen RGB/Sync signalen accepteren en geen composite video (CVBS).
Op dinsdag 5 augustus 2025 19:27:51 schreef Bobosje:
Videorecorder Audio en Video aansluiten op de Cinch aansluitingen op de voorzijde onder het klepje.De Scart ingangen op de achterzijde zullen hoogstwaarschijnlijk allleen RGB/Sync signalen accepteren en geen composite video (CVBS).
Dus op beide apparaten koppelen dan met de cinch aansluiting aan de voorkanten?
Of met een verloopkabel Scart naar Cinch (met Cinch pluggen voor Video, Audio Links, Audio Rechts).
Maar als je videorecorder ook Cinch aansluitingen heeft (Video, Audio Links, Audio Rechts) dan kun je die ook gebruiken en koppelen aan de voorzijde.
Op dinsdag 5 augustus 2025 19:41:38 schreef Bobosje:
Of met een verloopkabel Scart naar Cinch (met Cinch pluggen voor Video, Audio Links, Audio Rechts).Maar als je videorecorder ook Cinch aansluitingen heeft (Video, Audio Links, Audio Rechts) dan kun je die ook gebruiken en koppelen aan de voorzijde.
Precies hetzelfde effect jammer genoeg..grijs
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
heb je in het menu van de vhs gekeken of er een optie inzit om de uitvoer op scart van RGB naar composiet te zetten? dat wil ook weleens helpen.
de tulpjes aan de voorkant gebruiken van het apparaat wat op moet nemen, dat zijn altijd ingangen op het front, en ook het opnamekanaal op die ingang zetten bijv AV2. op de vhs de tulp uitgang gebruiken, en als je van scart naar tulp gaat let dan op dat je de juiste richting gebruikt. het beeld/geluid gaat maar 1 kant op of er zit een knopje op de scart om de kabel van in naar uitgang te schakelen..
Op woensdag 6 augustus 2025 09:34:08 schreef testman:
heb je in het menu van de vhs gekeken of er een optie inzit om de uitvoer op scart van RGB naar composiet te zetten? dat wil ook weleens helpen.de tulpjes aan de voorkant gebruiken van het apparaat wat op moet nemen, dat zijn altijd ingangen op het front, en ook het opnamekanaal op die ingang zetten bijv AV2. op de vhs de tulp uitgang gebruiken, en als je van scart naar tulp gaat let dan op dat je de juiste richting gebruikt. het beeld/geluid gaat maar 1 kant op of er zit een knopje op de scart om de kabel van in naar uitgang te schakelen..
Dit ook heb ik geprobeerd.. maar niks gebeurt er.
De videorecorder die ik gebruik is een sony slv-se810
Van de Sony lijkt je de onderste scart te moeten gebruiken (uitgang) en zoals hierboven aangegeven van de panasonic de ook de onderste (ingang).
Scart kabel al eens omgedraaid? Lang niet alle scart kabels zijn volledig bedraad, en dan loop je de kans niets te zien op de ingang van de ontvangende recorder
Op woensdag 6 augustus 2025 14:48:35 schreef WillemV2:
Van de Sony lijkt je de onderste scart te moeten gebruiken (uitgang) en zoals hierboven aangegeven van de panasonic de ook de onderste (ingang).Scart kabel al eens omgedraaid? Lang niet alle scart kabels zijn volledig bedraad, en dan loop je de kans niets te zien op de ingang van de ontvangende recorder
Ik had ze idd aangesloten via de onderste poorten. Zou ik dan een andere scart kabel moeten halen?
Op woensdag 6 augustus 2025 16:07:17 schreef Johnny2523:
[...]Ik had ze idd aangesloten via de onderste poorten. Zou ik dan een andere scart kabel moeten halen?
Als het een kabel met halve bedrading is, zou het omdraaien ervan genoeg moeten zijn (als in, de stekker die nu in videorecorder A zit in B steken en de stekker van B in A).