Voor de liefhebber, op Marktplaats staat een Delta 50V - 10A voeding te koop:
https://www.marktplaats.nl/v/doe-het-zelf-en-verbouw/meetapparatuur/m2…
Het is een tip omdat ik denk dat er hier wel mensen geinteresseerd zijn in een dergelijke voeding, ik heb er verder helemaal niet mee van doen en ken de aanbier helemaal niet.
Een bootanker van de oude variant.
Ik zou daar niet teveel aan spenderen, of uberhaupt mee gaan zeulen 
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Op zich een leuke voeding voor een hobbyist hoor, ik heb er hier ook zo één staan. 149 euro is wel echt veel te veel voor een voeding die ouder is dan de meeste leden hier. Ik heb er zelf een inschakel vertraging in moeten maken, omdat hij de helft van de tijd een standaard B-karakteristiek automaat tript zonder.
IK heb er 2 en "I love them".
Prima voeding (fijn regelbaar : Cv en CC) ,maar zeer moeilijk verplaatsbaar (zwaar en geen handvaten)!
Moet trouwens helemaal gerecapped worden.
Meestal zijn de 4 grote grote bekerelco's (type bierblik) nog wel goed.
Maar anders wordt het niet meer rendabel want een setje (4 x 10 000 uF 100V 105graden C ) Nichicon kost al gauw € 100.-
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
heb er 2 van gehad, universiteits achtergrond. met 28,5kilo geen china afkomst. bij de mijne waren de bekerelco's wel rot, 1 ging net in rookmodus toen ik erboven hing. die toestellen hadden gewoon te lang gestaan in opslag. waren uit de 70's nog.
Hi Testman,
Bedankt voor de feedback!
De jongste (eind 70 er jaren) met goede Sprague elco's was van de RUG, Groningen; niet in opslag maar was door een medewerker meegenomen.
Hij was "kapot" , maar de voltmter werkte alleen niet omdat een serieweerstandje naar de Voltmeter meter beschadigd was. Voor de rest werkte hij nog prima.
De verkoper had meteen al spijt nadat ik gechecked had met een DMM dat de voeding nog goed werkte.
De oudste D050=10 (eind jaren zestig) was van de PTT geweest en daarna door een zendamateur gebruikt voor de eindtrap.
Deze was al 1X gereviseerd/gerepareerd door de PTT.
Die voeding had de nog beruchte ROE elko's die allen fors lekten en sproeiden.
Beide D050-10 voedingen helemaal gereviseerd met nieuwe elco's , zoals Miedema adviseerde in zijn Delta Elektronika BLOG.
Er moet dus, zoals SINUS al stelde behoorlijk wat werk in gestoken worden om deze oude voedingen weer betrouwbaar te maken.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
de hoofdredenen dat ik ze heb weggedaan destijds was het gewicht en het gezoem, des te meer bij vollast. mijn ene voeding afkomstig van de TU eindhoven, had een achtergrond van lang op vollast draaien, die was goed heet geweest. mijne had die roe lekke elco's en ook die grote potten meen ik. die zag ik ook langzaam opzwellen tijdens het testen. nu ik eraan denk, 1 was uit de 70's, mn beste en de 2e was uit de 60's. waar men oude meetapparatuur van de TU verkocht om de zendafdeling in de lucht te houden is er al niet meer. het E hoog gebouw zijn nu woningen voor studenten geworden. delta.esrac.tue.nl oid was dat, maar werkt al jaren niet meer. ik vermoed dat die afdeling ter ziele is gegaan..
Je verhaal klopt helemaal Testman
https://www.cursor.tue.nl/nieuws/2014/mei/geen-dak-meer-voor-amateurra…
Ik was laatst op bezoek op de TU/E en zag dat aan de kopse kant van het hoofdgebouw nu een kapper en een AHtoGo zit.
Moet er geen Elektro onderwezen worden?
Overigens kocht ik die Delta D050-10 PTT voeding van iemand in Veldhoven; die is waarschijnlijk van dezelfde batch als de jouwe.
Er staat er nu eentje op MP te koop, de eigenaar schreef me dat ik die voor 60 Euro mocht komen ophalen, maar ik heb zelf geen interesse.
https://www.marktplaats.nl/v/hobby-en-vrije-tijd/elektronica-component…
RAAF12
Golden Member
https://www.marktplaats.nl/v/hobby-en-vrije-tijd/elektronica-component…
En in deze voeding iemand heeft er een lampje ingeknutseld
Maar wel een Sprague elco.
oeps verkeerde item.
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Op woensdag 5 augustus 2026 20:47:28 schreef benkr:
Er staat er nu eentje op MP te koop, de eigenaar schreef me dat ik die voor 60 Euro mocht komen ophalen, maar ik heb zelf geen interesse.
Voor 60 euro is het best een mooie voeding voor een hobbyist die een beetje met motorsturingen of iets dergelijks wilt spelen.