Hallo,
Een kennis van mij heeft een Siemens IQ800 wasautomaat waarvan het magneetventiel kapot is
Ondertussen is er een nieuw besteld, maar ik weet niet hoe ik het oude moet losmaken uit de aansluiting
Misschien is het duidelijk als ik het nieuwe onderdeel ontvangen heb
Iemand raad?
ik neem aan dat je elektrisch bedoelt; alles wordt door kleine blauwe plastic clipjes op zijn plek gehouden. Kwestie van tegelijk in zien te drukken en eraf trekken lijkt mij.
Hoe weet je of deze defect is?
Heb je gemeten of er wel spanning op staat tijdens water nemen?
Wat ik de laatste tijd steeds vaker tegen kom is dat als je de slang los draait van het ventiel deze vol zit met biofilm.
Dit is een slijmerige bacterie die zich vermeerderd op punten waar water langere tijd stil staat.
Vermoedelijk heeft deze persoon dan ook een waterontharder.
Ik heb 2 weken terug juist hetzelfde voorgehad, daarom hoogst waarschijnlijk verstopt inlaatventiel
Daar hij ook met een grondwaterpomp werk, slaat die om de paar seconden kort aan, steeds opnieuw, en dan gaat ze in foutmelding
Ik heb deze van mijn wasautomaat kunnen reinigen, maar hij opteert voor een nieuwe
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
1. De 3 stekkertjes er uit nemen. Er zitten weerhaakjes op dus die moet je ontgrendelen.
2. De 2 slangklemmen verschuiven zodat de slangen losgemaakt kunnen worden.
3. De 5 weerhaken (zie foto)ontgrendelen zodat gans de boel eruit gaat langs achter.
4. Het geheel gaat in 2 helften dmv nog meer weerhaken. Opgelet. Goed kijken hoe het in elkaar zit want eens de 2 helften los komen komt alles los.