het is in orde alle 3 bordjes werken terug , ik heb er nog een waar de diode van vervangen is dat bordje werkt niet , maar dat ga ik nog uitpluizen ik heb er nu terug moed ingekregen .
dat laatste ziet er idd weer goed uit, dat is een correcte CH340.
die vorige screenshots daar stond serial bluetooth, dat was iets fout.
mogelijks werk die kapotte nano met een FTDI ipv CH340 en mogelijks is die driver nog niet in orde. het is ook met zo eentje dat ik dus problemen had
deze zijn zowieso probleem gevallen. ik zou die hidden devices ook eens aanzetten als je die probleem nano inplugt en zien of je daar niks ziet veranderen.
ik ben altijd blijven meelezen hoor, ik was niet weg, maar soms heb ik even geen idee wat je kan proberen en kijk ik even de kat uit de boom. een ander lid kan het dan eens vanuit een andere hoek bekijken en die reacties kunnen me dan eens op een ander spoor zetten. zoals nu ook.
het is ook handig dat ik het probleem op mijn eigen pc toevallig ook eens voorhad
marcob
Honourable Member
People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years
Volgens mij nog niet gevraagd, maar als je een Nano bordje aansluit, dan zit er toch verder niet op het bordje aangesloten?
Daarnaast had ik je een link gestuurd naar de tool: USBDeview https://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html
Als je deze uitvoert met de opties:
USBDeview.exe /RunAsAdmin /remove_all_disconnectedDan worden alle niet aangesloten USB apparaten gewist en worden opnieuw geïnstalleerd als ze aangesloten worden.
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Hi marcob, 
Dank voor de commandline link over USBDeview.exe.
Ik gebruik het regelmatig, maar er nooit aan gedacht te kijken bij de commandline instellingen.
Dit is een handige snelle opruimactie!
Groet,
Bram
Halo dat ene bordje Nano daar de diode van vervangen was door een 1N4148 was de diode terug kapot , nu heb ik die vervangen door 1N4007 en alles werkt nu terug goed .