Hallo leden ,

wie van jullie heeft verstand van een Lc30 laserkachel.
We leven tegenwoordig in een wegwerp maatschappij , maar misschien valt het nog mee
en is het maar een kleinigheid.
naar de millieu straat / stort kan altijd nog.

Mvg

"Mijn auto doet het niet, heeft iemand verstand van Volkswagens met benzinemotor?"

Een omschrijving van de fout, de code? Ik heb ook een Zibro laser en heb al veel gevonden on internet.

Op donderdag 4 september 2025 11:27:39 schreef Hoeben:
Een omschrijving van de fout, de code? Ik heb ook een Zibro laser en heb al veel gevonden on internet.

Dat is het nou net , geen code .
Zodra ik hem wil aan zetten ,gaat er een paar tel overheen en gaat weer uit.
Volgens de reparateur ligt het aan de moederbord , en daar heb ik via de App contact mee
Heb zelf al is dat matje vervangen en hoe dat ding er van binnen uit ziet is voor mij ook geen geheim meer.
vooral dat kleine schroefje voor de massa in het moederbord niet vergeten .

Plaats eens een foto van de print.

Het is allemaal heel fragiel met die dunne draadjes en aansluitingen.

Zit er een trafo in voor de voedings spanning, en waar komt de voeding binnen op de print ?

Onderkant van de print.
En de travolta zit achter een zwart scherm aan de achterkant.

Wat meer info is wel zo handig.
Gaat de display aan en weer uit, gaat de brander wel aan of niet.
De beroemde kristallen bol heeft eerst input nodig :)

De display is steeds uit , en zodra ik de stekker in het stop contact duw / stop begint hij al meteen te piepen . Maw; storing zodra ik hem aanzet met de aan / uit knop reageert hij even en slaat weer in storing. Heb vandaag 2 x de branderstaaf heet zien worden , maar daar bleef het bij.

Check vooral ook eerst de brandstoftoevoer (geen vervuiling ergens? te oude brandstof?) en zuurstofaanvoer (geen hopen stof of iets afgedekt?).

Die kachels zijn slim genoeg om te stoppen als de verbranding niet goed genoeg is.

Op donderdag 4 september 2025 20:43:59 schreef harry61:
Onderkant van de print.
En de travolta zit achter een zwart scherm aan de achterkant.

WTF is een Travolta, John Travolta ken ik wel :+

heb ook zo ene die ellende geeft, nogthans werkt alles goed, terwijl die werkt ineens fout.
soms wil die dan niet meer starten, andere momenten start die weer zonder problemen.

luchtaanvoer vrij, brandstof nieuw. ik demonteer alles en kuis dat branderpotje wat uit, meestal zit er aan 1 kant zo een beetje aangekoekt zwart. voor de rest kon ik ook geen problemen vinden, denk dat de electronica iets te krap is afgesteld

Met zoveel kabeltjes en connectors ligt een slecht contact ook op de loer...

Op donderdag 4 september 2025 21:33:34 schreef 6502:
Check vooral ook eerst de brandstoftoevoer (geen vervuiling ergens? te oude brandstof?) en zuurstofaanvoer (geen hopen stof of iets afgedekt?).

Die kachels zijn slim genoeg om te stoppen als de verbranding niet goed genoeg is.

Dat zijn de kachels inderdaad ( slim) en overal heeft de persoon aan gedacht
maar inderdaad ; brandstof is de oorzaak . T.z.t ff zien dat ik met een compressor het pompje doorblaas.
Dit alles type ik via een Laptop , het vorige via een mobiel.
Dan weet je dat : vergeten

Mvg

Heeft er ,of weet er iemand een schema van het pompje van de Zibro Lc30

Mvg

Is dat zo'n pompje? (foto van internet geplukt).

Dan zal het met pwm aangestuurd worden om bij iedere puls met een plunjer een beetje brandstof te pompen, hoe hoger de frequentie, des te meer brandstof.
Spoel is te meten, en er zit zo te zien een mosfet of dikke diode op.
Post een goede foto van die pomp dan kunnen we zien wat er voor component op zit.

Bij deze het pompje van de Lc30.
Heb hem uit elkaar gehaald, en nu baal ik dat ik tijdens het uit elkaar halen geen foto's heb gemaakt. Zou daar een schema van zijn van de onderdelen.!?

Mvg