We hebben een Haier wasmachine (HW90-B14979 I-Pro Series 7) maar laatste 2 maanden worden de touch knoppen steeds lastiger te bedienen. Ik ben vaak degene die problemen heeft met dat soort knoppen dus ben er aan gewend, maar nu kan mijn vrouw 'm vaak niet meer op het juiste programma zetten en lukt het mij soms wel... Maar ik moet er normaliter met m'n tengels vanaf blijven dus ben niet altijd in de buurt.

Net 3 jaar oud, dus met een "economische levensduur" van 6 jaar betaal ik nog steeds de helft van eventuele reparatiekosten (als je dat na veel zeuren al voor elkaar krijgt) dus als iemand een idee heeft wat er stuk aan het gaan is (want het werkt nog wel enigszins) en wat er te repareren/vervangen is, ben ik allicht goedkoper uit.

Zoals altijd zijn alle ideeën welkom.

Een vlakke hand op de gelakte metalen kast van de machine leggen en met een vinger van de andere hand de touch knoppen eens bedienen, werkt dat dan beter?

Als je je vinger eerst licht vochtig maakt, werkt 't dan wel?
Of een touch pen stylus proberen (wel een nemen met een 'hoedje' van geleidend rubber, kun je met een Ohmmeter makkelijk vaststellen.)

Vocht op de touch knoppen kan de calibratie van de touch software in de war sturen waardoor de knoppen voor een tijd niet meer of slecht reageren. Beter om de touch knoppen droog te houden en met droge vingers aan te raken.

Calibreren gebeurt als het goed is bij iedere periode met een relatief constant nivo langer als xx sec en dat triggert een calibratie...
Systeem neemt dan aan "dit is blijkbaar het nieuwe rust/achtergrond level"

Je kunt ook je schoenen uittrekken voor een grotere capaciteit... ;)

Bij touch systemen wordt ook een no-touch gecalibreerd om de drempel van de achtergrond ruis of vervuiling van de touch sensor te kunnen bepalen / vaststellen / vastleggen. Blijft er een druppel water op een touch sensor zitten dan werkt de sensor meestal even niet maar na verloop van tijd meestal wel weer (maar niet alle touch sensoren vinden water fijn en raken in de war).

Dank voor de antwoorden, we gaan de tips zeker proberen. Touch stylus wilde ik inderdaad gaan testen maar geen idee hoe deze knoppen werken (maar gezien harde plastic zal het wel capacitief (or inductief?) zijn en niet zoals een oude Nintendo DS mechanisch).
Ik heb nu een betere probleemomschrijving: eigenlijk is alleen de temperatuurknop (dus maar één knop die vele malen vervelender is dan de rest). Schijnt op Reddit ook als probleem voor te komen (had mijn vrouw gevonden, ik nog niet) maar ook daar geen oplossing.

Vaak wordt het touch contact verzorgd door een 'balpenveertje' wat tegen het frontpaneel aan duwt.
Klein alu rondje eronder tegen het front aan de binnenzijde plakken kan gevoeligheid vergroten.

Update: touch-stylus (van een balpointpen met die functie aan de andere kant) werkt niet. Metaal gelijktijdig vasthouden werkt ook niet (ik stond ook op sokken). Temperatuurknop werkt totaal niet meer, ook niet af-en-toe of als ik het doe i.p.v. mijn vrouw. De rest werkt prima op de aan-uit knop na die soms 2x moet worden aangeraakt.
Zal pogen een demontagehandleiding te vinden en dan Arco's optie nog proberen als er zo'n veertje zit.

Mijn vrouw is nu aan het bekijken welk programma automatisch de gewenste temperatuur gebruikt, schijnt dat "babycare" ook 60ºC is, dus misschien worden de handdoeken en badmatten dan extra zacht ;)