De HVC Heggenschaar doet niets, alles doorgemeten. Schakelaar, veldwikkeling en koolborstels.
Er zit een condensator 0,375 u over de veldwikkeling, kan deze de oorzaak zijn of is deze voor ontstoring ?

Zit er geen waarborg op?

Condensator kan soms als doorverbinding gebruikt worden als er een low pass filter in zit. Foto aub.

Ook bestaat de mogelijkheid dat er een fout geslopen is in je "ik heb alles doorgemeten". Iets geeft er duidelijk niet door.

Heb je de kabel.met stekker ook doorgemeten? Meest voorkomende voor elektrisch gereedschap is toch wel kabelbreuk.

Geen garantie meer, heb ook het kabeltje ( 30cm ) gemeten.
Vraag over de condensator snap ik niet. Lijkt een 0.33 ( correctie 0.375) uF condensator

Ik veronderstel een parallel condensatortje. Dat doet weinig en al zeker dit probleem niet veroorzaken. Maar met veronderstellingen zijn we weinig dus daarom de vraag naar foto.

Beste OXO, op verschillende kabels en stopcontacten geprobeerd.
Kan de 0.33uF een aanloopcondensator zijn ?

[Bericht gewijzigd door Waters op (26%)]

Een universeelmotor heeft geen aanloopcondensator.
330nF zal wel een X2 met ontstoringsfunctie zijn.

Meten van de stekker tot aan de koolborstels, als alles ok (Ook de schakelaar) dan is er waarschijnlijk een spoel doorgebrand of de koolborstels geven geen contact. Zijn de lamellen nog goed en niet verbrand?

Als alles werkelijk contact maakt moet er toch iets van beweging zijn, zelfs als de schaar vastzit moet je dat horen als de motor wil proberen draaien. Hoor je helemaal niks dan is er toch geen stroom aanwezig op de koolborstels. Sluit je meter eens aan op de koolborstels en druk op de schakelaar, zit er dan stroom op?

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op (19%)]

Alles doorgemeten, maar hoe?
Ik zou eerst de weerstand meten van koolborstel naar koolborstel, die moet redelijk laag zijn.
Dan knopje in en van de ene pin van de steker naar een koolborstel, dan de andere pin naar een koolborstel.
Als er ergens oneindig weerstand gemeten wordt weet je het en kan je de meting stap voor stap gaan doen.

De voorste handgreep zal ook een schakelaar hebben, zodat je beide handen moet gebruiken.

Hij ligt zover open dat de " Microswitch" vastgezet kon worden.
Inmiddels alles losgemaakt. Een van de twee veldwikkelingen meet niet door, altijd gemeten met de koolborstels, zodat ik ook het anker mat.
Gaat naar de stort. Dank allen voor het meedenken.

Een veldwikkeling is een dikke koperdraad. De onderbreking zou normaal visueel te zien moeten zijn. Mss aan het uiteinde waar die geklemd zit? Dat kan terug verbonden worden. Of is de boel zo ziek dat het geflambeerd is? Ook visueel vast te stellen. We zijn nog steeds wachtende op de eerste foto's...