Siemens WT46G490NL - iQ500 S - Stopt meerdere kereem en geeft melding reservoir / filter vol

Beste Forumgenoten,

Onze nog nette Siemens WT46G490NL - iQ500 S (ongeveer 8 jaar oud) heeft de laatste twee jaar de neiging om meestal met een trommel met meerdere (kleine) kledingstukken, gastendoekjes, washandjes, zakdoeken, sokken e.d. te stoppen met ofwel een langere piep of meerdere piepjes en de melding op het display dat de water opvangbak vol is of de pluizen filter vol is.

Natuurlijk zijn die dan wel leeg en schoon.

Dan zet ik de machine uit, open de deur en start opnieuw.

Vaak gebeurt het nog 1 a 2 keer en maakt de machine het programma daarna gewoon af en is de was droog.

Met de andere droog beurten gaat het zo goed als altijd prima, geen problemen.

De condensor en alles daar omheen waar ik bij kan maak ik ook geregeld schoon, daar zit dan best wel wat pluis in en maak en spoel ik goed schoon.

Ook heb ik al twee maal de kleine ruimte onder het klepje onder de condensor schoongemaakt Daar zat wel wat pluis in maar niks dramatisch. En zo ook het onderdeel met de twee contacten die het water niveau meet en de pomp activeert dat daar zit heb ik gecontroleerd en nagekeken.

De sensor in de ruimte waar de pluizenfilter in gaat is schoon , zo ook de twee contacten bij de trommel die het vochtgehalte meten.

Zelfs na zo'n complete grondige schoonmaakbeurt met alles hierboven genoemd gebeurde prompt hetzelfde. :S

De pomp functioneert (hoorbaar) prima en het gebeurt meestal dus (95%) met de genoemde was met meerdere kleinere kledingstukken e.d.

De machine is zo goed als altijd goed gevuld. Niet overvol en niet te weinig wasgoed. We gebruiken geen wasverzachter .

Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen nalopen?

Tips en advies zijn als als altijd welkom.

Heb je de pomp er ook daadwerkelijk al uit gehaald ?
Want wat regelmatig voor komt is dat er haren en stof tussen de sensor gaat zitten met als gevolg melding bak vol

Of de pomp vol snot (wasverzachter/zeep).

Dank voor de reacties.

Wat voor mij een raadsel is waarom de droger zo goed als alleen bij de genoemde was met meerdere kleine kledingstukken e.d. de melding geeft en stopt en het bij de rest van de droog beurten zo goed als altijd goed / normaal gaat.

Zou het bij elke individuele droogbeurt , of veel vaker tijdens het drogen gebeuren dan zou ik gaan twijfelen aan de werking van de pomp, de elektronica etc. en er nog dieper induiken.

Voor nu accepteer ik de extra handelingen en het euvel maar.

Er zijn vervelender zaken.

Een volledige reiniging dus demontage is enigste remedie voor deze fout, daarna weer kater plezier van!