Ik heb een elektrische scootmobiel met de twee batterijen heb ik samen 24v tot aan de controle module (in bijlage) hoe kan ik deze testen... want de scootmobiel werkt helemaal niet en krijgt ook niks op het scherm. Ik ben hier een complete leek in dus als deze vraag hier niet terrecht is laat je het maar gerust weten.

Voor toepassingen als elektrische fietsen of scootmobiels wordt tegenwoordig een BLDC motor gebruikt. Die dingen aansturen is iets wat pas de laatste jaren goedkoop kan.

Er zit dus een "Electronic Speed Controller" in en dat ding is best ingewikkeld. Dus zomaar: "meet of je daar nog spanning hebt, anders is Q1 stuk" is niet echt mogelijk.

begin simpel, accu's nog wel goed ( ook onder last van zeg 5A ) en de bediening is niet door vocht aangevreten? dat laatste komt ook vaak voor. plastic over de knoppen gaat stuk en het is zo rot..

Het testen van zo een losse module is zonder verdere andere onderdelen niet te doen. Als je dat wilt testen heb je op zijn minst een goed werkende scherm module nodig. Maar vaak moet de motor zelf ook aangesloten zijn.

Wat je wel kan doen is het ding open schroeven en kijken of je een defecte zekeringen of andere visuele defecten kan vinden.

Het scherm moet zelf wel eerst spanning krijgen uit deze module. Dan zou op zich nog wel te meten moeten zijn. Maar de kans is best groot dat het scherm module zelf defect is of dat er een door vocht slechte verbinding is ontstaan. Dan kan je nog die connector schoonmaken met wat schoon maak alcohol. Beste om geen agressieve reinigingsmiddelen te gebruiken. Thinner kan nog wel dat vervliegt erg snel.

Voor toepassingen als elektrische fietsen of scootmobiels wordt tegenwoordig een BLDC motor gebruikt.

De controller heeft 3 x 2 grote aansluitlippen. Dat zijn er 2 voor een accu en de derde is dan voor een gewone DC motor. Dat maakt repareren en doormeten al eenvoudiger.

Ik ben hier een complete leek in dus als deze vraag hier niet terrecht is