miele W1 gaat niet aan bij drukken aan schakelaar , enkel 1 piep . Display blijft donker
Op stekker van bedieningspaneel (EPW172) gemeten . Daar meet ik 14 v - 5v en 3,3 v . Dat lijkt mij ok .
Als ik een ander bedieningspaneel monteer werkt alles maar aangezien de draaiknop van de originele bedieningspribt 10 standen heeft en de donor print 12 standen kan ik dit niet zo laten .
Programma’s komen niet overeen .
Iemand een idee wat er met het defecte bedieningspaneel zou kunnen aan de hand zijn .
Tijdens visuele inspectie geen abnormaliteiten gevonden .
Graag advies .

Jan

PS : hoofdprint is een ELFU1000

Out of interest, have you measured the resistance relative to ground on the EPW172 board and compared them to resistances on the EPW board that works? (Unplugged)

I had an issue where the EPW1000 refused to turn on (No beep) and it turned out that there were 3 shorted components.
I also noticed an LED on the ELFU board flashing.

Richard

IDD doormeten, waarschijnlijk een display driver in sluiting , want piep is hoorbaar!

Ondertussen heb ik de metingen gedaan en meet geen sluitingen .
Pin 1 : 300k (300k) - 3,3v ( 0v - 3,3v)
Pin 2 : 9k (8,5k) - 14,4v (14,4v - 14,4v)
Pin 4 : 9k (8,5k) - 5v (0v - 5v)
Pin 5 : 42k (8,5k) - 4v ( 0v - 2v)
De waarden tussen haakjes zijn deze van een gelijkaardige print maar niet dezelfde ( 10 standen schakelaar ipv 8 standenschakelaar.
Daarna heb ik de spanningen op de stekker gemeten . Bij de defecte print meet ik direct alle spanningen . Bij de print die OK is meet ik enkel op pin 2 14,4v en als ik op aan toest duw meet ik ook de overige spanningen ( tweede cijfer tussen de haakjes).
Spanningen lijken mij dus in orde van beide printen al zie ik wel een verschil in weerstand en spanning op pin 5 van de twee printen .

Jan

Pin 5 is datalijn dus dan klopt het wel dat er niets gebeurt. Traceer dat gebied eens na want is enorm verschil in Ohmse waarde. Dat de defecte print direct de voltages geeft om dat die in AAN positie wil gaan en de ander goed werkende niet.