Ikea (Electrolux) oven Kulinarisk model 203.008.75 schema gezocht

Onze inbouw IKEA (Electrolux) oven (ongeveer 8 jaar oud) heeft een probleem m.b.t. het verhitten van b.v. een Cake of brood.
De hitte schijnt aan de boven Linkerkant warmer of koude te stralen dan aan de rechter bovenzijde.
Als resultaat krijgt een hoge cake een PISA figuur.
Ik kan niet zien of de hitte elementen in serie staan of uit twee secties bestaan.
Ik ben dus op zoek naar een "bedradings schema" van deze oven.
Ik heb al zitten zoeken op het Internet maar tot nu toe niets kunnen vinden.
Het is een zwaar apparaat, eventjes eruit trekken en op tafel zetten is niet zo gemakkelijk.
Het enige probleempje wat we tot nu toe hebben gehad is de (gelukte) vervanging van het interne verlichting lampje.
Met belangstelling, ruud

Voor gedetailleerde info id er altijd een foto vh typeplaatje nodig. We gaan geen tijd steken in bogus nrs. Mogelijks is er ook weinig over te vinden.

Wat je klacht betreft:
Op de traditionele stand wordt een klassiek boven en onder element gebruikt. Het zou raar zijn moest zoiets onregelmatig opwarmen (links tov rechts). Zie exploded schema foto. Je zou kunnen 2 thermometers plaatsen. En deze ter dubbele zekerheid ook eens van plaats wisselen om meetapparaat fouten te omzeilen. Je kan ook de grillstand testen en bij het rood worden vh element kijken op kleirverschillen.

Maar ik vermoed dat je het op warme lucht gebruikt? Dan is er maar 1 rond element. Kan de lucht overal evengoed door? Zit er een filter op de achterwand voor de ventilator? Gloeit het ronde verwarm element gelijk?

Inmiddels hebben we een z.g. "cleaning procedure" uitgevoerd.
De "Pyrolysis"genaamd.
De procedure voor "more dirty"
Dit duurde 2 uur en 30 minuten.
Toen ik vanochtend ná de Pyrolysis procedure een foto maakte van het typenummer plaatje merkte ik dat er in de oven aan de bovenkant in het midden een soort roostertje zit.
Een los plaatje met gaatjes.
Ik weet niet of dit het vóór de schoonmaak procedure misschien gedeeltelijk verstopt was, de gaatjes aan 1 kant dicht hebben gezeten?
De ventilator aan de achterzijde is geheel open en draait met de hand prima rond.
Tot zover, nu maar kijken of het bij de volgende bak-actie wél goed gaat.
We gaan het zien.
groet, ruud

Op vrijdag 17 oktober 2025 20:23:53 schreef EricN:
Voor gedetailleerde info id er altijd een foto vh typeplaatje nodig. We gaan geen tijd steken in bogus nrs. Mogelijks is er ook weinig over te vinden.

Wat zijn trouwens "Bogus nummers".
Die omschrijving is mij geheel onbekend ik en kan er op het Internet en in mijn "Standaard Engels Nederlands" handwoordenboek ook niets over terugvinden?
ruud

Het is een 94971816801 van Electrolux.

Wat het verdere testen betreft: smakelijk!

Bogus = vals. Bogus data, een term die ik graag hanteer op m'n werk als de klok van een instrument niet op komt en daardoor de LCD's totaal willekeurige segmenten op laten lichten, betekent dan ook zoiets als 'valse data'.

Mijn woordenboek Engels > Nederlands vermeld bogus overigens gewoon en stamt uit 1999-2000 :D

@EricN,
Bedankt voor de het juiste product nummer..

@weardguy
Bedankt. Ik heb een ander woordenboek genomen en daar staat in = valse data, nagemaakt, onecht.

Weer wat geleerd. :)
ruud