Ik ben nieuw op dit forum. In 2022 kocht ik een Liebherr CN3313 gebruikt. Ging oke tot vorig jaar toen die begon te piepen en rode alarm lampje te branden. Bleek de deur te lang open gestaan te hebben, had hem niet goed dicht gedaan.Toen heb ik frontje met electronica eruitgehaald en koelkast sensoren nagekeken.

Stekkertjes uit printplaat kreeg ik niet los ben handig maar dit ging niet. Achterkant was ook niet vuil door stof.

Dus alles terug erin en, ging goed tot 2 maanden. Hij blijft piepen, en rode lampje branden. Er zitten 2 sensoren, 1 in vriesgedeelte en en 1 koelkast gedeelte. Hij lijkt koelen en vriezen.

Las dat het sensoren kunnen zijn. Ben je zo 80 euro + kwijt. Vraag, ligt het aan sensoren? Ohmwaarde doormeten, hoeveel is die bij een goede sensor? Of en die verdenk ik eerder printplaatje. Wie kan me helpen? Elke keer om dat gepiep te stoppen, lukt maar een dag of zo en begint geintje van voor af aan.

Wie kan me op weg helpen? Alvast dank voor het meedenken.

Dit is een complex apparaat. Er is een gaswisselklep en een no frost diepvries aanwezig. Je fout kan vele oorzaken hebben. Van een niet goed sluitende rubber door een ingezakte deur tot een gasklep of gashoeveelheid issue.

Begin met een foto vh typeplaatje te posten alhier dan kunnen we al minstens kijken over welke cn3313 het hier gaat. Een mailadres gaat ook nodig zijn. Als je je eigen adres niet graag plaatst kun je op 2 minuten bij gmail of andere een tijdelijk aanmaken.

Sensoren zijn veel voorkomende deugnieten bij deze modellen maar hoeven niet noodzakelijk in dit geval de oorzaak zijn er is zeer veel mogelijk op testgebied dus ik zou eerst wat uitzoeken en dan vervangen.

Ik zal kijken om zo snel mogelijk foto's te maken. Probleem begon vorig jaar met dat ik per ongeluk deur te lang open had staan. Een middag of zo. Rubbers lijken goed te zijn. Ruimte is er ook rondom de koelkast. Hiervoor had ik een Aeg, thermostaat ging kapot,vervangen na 2 jaar ineens deed die niks, blues warme lucht kon ik 25 kg vlees weggooien. Toen kwam deze Liebherr, valt me op dat nieuwere koelkasten niet zo best zijn. Had een Whirlpool van 30 haar oud, zag er niet meer top uit, koelde als de beste en niet kapot te krijgen . Of het aan gas ligt dat in de koelkasten zit, maar het is werkelijk een crime.

Eerste vereiste is altijd het toestel 48-72 uur te ondooien met de deuren open!

De rubbers lijken in orde is geen afdoende diagnose. Je gaat grondiger tewerk moeten gaan.
1. De rubbers zijn nergens gescheurd?
2. De magneet vd rubber moet op het metalen deel raken. Aan de zijkanten zie je dat goed hoe het echt moet zijn. Kijk na of het boven en onder ook op dezelfde wijze het metaal raakt.

Ben je Nederlandstalig of gebruik je een vertaler?

Geef ook advies voor volledige ontdooiing van 72 uur met deuren open. Dit zijn vervelende kasten met name als de wisselklep defect is... Maar dan blijft 1 deel vreselijk goed koelen!! Tevens juiste moment om de NTCs na ontdooing te meten, moeten identiek aan elkaar zijn!! NTCs zijn alternatief prima bij Conrad te verkrijgen!