Inmiddels is mijn dynacord versterker netjes gereviseerd door John. Helaas kom ik er nu achter dat niet de eindtrap het probleem was maar de crossover. (Eindversterker is perfect gereviseerd voor een ander opvolgend probleem).
De crossover laat wel hoog doorkomen op het kanaal maar laag niet. Enkel als ik de gain erg hoog zet komt er een zacht (overstuurd) geluid uit de sub. Laatst bij lang draaien stopt hoog er ook mee maar de volgende dag was deze weer terug. Omdat het een garage installatie is gaat het meestal maar kortstondig hard en daarna op een "normaler volume". Zowel omwisselen van input of output geeft geen oplossing.
Binnen in de crossover is het vooral leeg met voor en achter een printplaat. Is er iemand die dit kan oplossen voor mij?
Alvast bedankt
2N3553
Golden Member
Mijn ervaring met Behringer zijn de switches op het achterpaneel. Die raken gauw vervuild of defect. Je hebt kans dat daar een probleem zit. Doordat de contacten niet goed zijn krijg je een hoge overgangsweerstand, dit resulteert in de problemen die jij schetst. Dit probleem zit bij veel van deze 19 inch kasten van Behringer.
Je zou de switches op het achterpaneel kunnen reinigen met contactspray (Kontakt 60), en altijd nareinigen met iets als IPA of Kontakt WL. Eventueel nabehandelen met Kontakt 61 spray.
Het beste is om de switches te vervangen, maar de vraag is of ze nog te verkrijgen zijn.
DJohnny
Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!
Mijn dank voor je berichtgeving over de S1200!
Inderdaad, de switches van behringer, met in het bijzonder de 4 polige, kunnen zeker na zo'n leeftijd wel eens problemen geven. Insprayen met een goede spray (gebruik zelf Akemi spray), switches aantal keer bedienen, laten uitdampen en bij voorkeur even uitblazen met perslucht doet vaak wonderen.
De schakelaars zijn een zwak punt. Ik verving ze omdat het bij ons om een vaste opstelling ging door draadbruggen.
DEQ equalizers uit dezelfde serie gingen bij ons zo enkele tientallen kh mee, waarna er meer problemen kwamen en het tijd is voor een versche. Overigens geen klacht, audiotechnisch is het in orde en de prijs is er naar.