Hoi iedereen,

Ik heb een Pioneer CDJ3000 met rare kuren.
Deze heeft geen waterschade gehad.

Bij het opstarten laad deze alle functies en start deze op. Enkel na 5 seconden opgestart te zijn valt het scherm uit ( alle andere leds blijven branden) en start deze de jog cirkel opnieuw en het scherm, valt terug het scherm uit enz.... Voor een firmware update blijft het toestel wel aan en lukt het om een firmware update te doen. Bij het terug uitschakelen in inschakelen is het probleem echter terug. Ook door de tempo en memory knop in te houden tijdens de opstart om in het service menu te komen lukt niet.
Er staat een filmpje bij in bijlage.
Iemand enig idee of tips?

Het zou kunnen dat er ergens een toetsenmatrix vast zit of niet meer werkt. Echter ervaring leert dat bij waterschade je het apparaat beter kunt opsturen naar KeBe. Goedkoop gaat het niet zijn, maar deze apparaten zijn zo complex gebouwd dat het vaak sneller en betrouwbaarder is om een defecte PCB te wisselen.

En dan een tip: bij dit soort defecten NOOIT een firmware update uitvoeren! Voor hetzelfde geld was door de bestaande schade het proces vastgelopen en zat je met een gebrickt apparaat te kijken, dan ben je heel wat verder van huis. Waterschade kan geen firmware wijzigen en een firmware update kan ook geen waterschade verhelpen, dus buiten het feit dat dit risicovol is, is het verder ook zinloos.

Bedankt voor het antwoord maar het toestel heeft GEEN waterschade.

Excuses, heb het niet goed gelezen denk ik. In dit geval zou je eens naar de flatcables tussen mainboard en de displayunit kunnen kijken. Ik heb met de eerste lichting CDJ3000's soorgelijke klachten gehad na slechte connecties op de PCB connectoren.