Na mijn vorige donatie aan CO in Rosmalen (6 of 7 jaar geleden) kreeg ik ook toegang tot de koffiecorner. Mag dat deze keer ook weer? O-)

faq

* Alleen mogelijk met een account op Circuits Online.
** Alleen mogelijk met een account en een minimale donatie van € 5,--.

Ik heb al een account sinds 11 juni 2003 en de powerbanks die ik heb gedoneerd hebben sowieso al €25 opgebracht (dankzij HmH). ;)

Ik vermoed zomaar dat je moet doneren op de gebruikelijke manier,
ieder jaar opnieuw.

[Bericht gewijzigd door vergeten op (14%)]

Hi MNM, :-)

Dus je hebt ze niet gedoneerd...
Je wilt er dus iets voor terug?

Uhm...

Groet,
Bram

Een donatie in geld of een donatie in spullen. Maakt dat wat uit dan?
Mag je bij een donatie in geld dan wel 'iets terug verwachten'?

Hi MNM,

Als je iets doneert en je wilt iets terug.

Mijn Vader zij altijd: als je iets weg geeft is het niet meer van jou.
Wil je toch iets terug hebben, dan ben je aan het verkopen geweest en
volgens mij heb je dat waarschijnlijk niet van te voren kenbaar gemaakt...

Groet,
Bram

Als je geld weggeeft, is het ook niet meer van jou. Wat is het verschil met goederen dan?

Hi,

Mijn indruk is dat het kwartje niet gaat vallen, dus ik laat het hierbij, succes er mee.

Mijn indruk is dat blackdog geen mod is en zijn mening in deze dus ook niet boeit...

Vind ik wel, goederen staan niet in de FAQ van CO, gewoon lezen wat er staat. En jouw 'mening' is in deze totaal onbelangrijk.

€5 hele euri's mag je een jaar lang de koffiehoek vol kletsen. Koopje!

Blackdog +1

Ik zal wel even voor Officier van Justitie spelen :-)

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (13%)]

Op woensdag 19 november 2025 17:21:02 schreef RAAF12:
Ik zal wel even voor Officier van Justitie spelen :-)

Het laatste woord is aan de rechter. :P

Zal wel een foutje van CO zijn.
Het maakt niet uit of je €25,- aan geld of goederen aan CO geeft.
Beiden zouden recht moeten geven op toegang tot de koffiecorner.
Of HmH is met de buit zonder iets te zeggen naar Zuid Amerika gevlucht.

Hahaha,

HmH had iets teveel getuigen en heeft geld netjes in de pot van CO gestopt.

Net als voor alles wat ik van de eigen stand gehaald heb...

Even wachten op een moderator en die zal het wel regelen.

Probleem is dat het in Rosmalen altijd nogal hectisch is en we achteraf niet direct weten wie wat doneert.

Volgens mij staat het de sitebeheerders/mods gewoon vrij mensen toegang tot de koffiecorner te geven. Dus als ze het beursteam toegang willen geven, of het moderatieteam zelf, of iemand die goederen gedoneerd heeft, of iemand die een lekkere appeltaart gebakken heeft of die de koffie verzorgd heeft op een markt of... Dan mag dat volgens mij gewoon. Heck, zelfs gewoon per willekeur en niet per verdienste zou het mogen. Het is hun site!

Maar ik ga er uiteraard óók al niet over :P

Ja, je krijgt toegang tot de koffiehoek bij donatie boven €5, leuk en aardig, maar dat is volgens mij geen "dit en slechts dit is de enige manier om ooit in je leven nog een koffiehoek te mogen betreden". Het is misschien zelfs geen 'koop status, krijg koffiehoek', al wordt dat wel min of meer toegezegd.

Als je via paypal doneert is het automagisch, maar alle andere methoden vragen om moddelijke interventie.

Netjes.
@MNM(tm): Welkom terug in de koffiehoek. :-)

Yay! Hartelijk dank daarvoor! :D

(Nu kan ik de perikelen in en om het huis van HmH ook volgen. :p)

Als men door betaling in natura een vrijkaartje tot de koffiehoek kan verwerven dan kan aan iedereen die hier nuttige en zinvolle informatie plaatst ook toegang worden verleend omdat dat ook een vorm van betaling in natura is ook o.a. door hogere advertentie inkomsten.

Ik betaal gewoon per bank, net zo handig. Volgens mij moet ik binnenkort weer betalen.

De koffiecorner is een extratje, en het zit achter een betaalmuur om de mensen die aan CO willen doneren iets extra's te kunnen geven.
Iedereen die hier post draagt bij aan het forum (de meesten dan toch ;) ) en zonder de donaties en de beurzen zou het veel moeilijker zijn dit forum draaiende te houden. (denk aan meer en grotere banners)

De "special member" status is (meer dan 10 jaar geleden) ontstaan om mensen die iets extra's (buiten de forum posts) bijdragen diezelfde privileges te geven. Dat is nog een erfenis van de vroege beurzen toen er ook actief op de beurs zelf gedoneerd kon worden (in euro's)

De laatste jaren doen we dan niet meer (want dat bleek lastig als het niet meteen op de plaats geregeld kon worden), maar in het kader van gelijke monniken gelijke kappen hebben de mensen die iets in natura bijdragen (denk onder andere aan donateurs en beursteam vrijwilligers) in principe nog steeds recht op deze status.

@Bobosje: Dan dient er wel een commissie van wijzen te worden samengesteld die gaat bepalen wat nuttige en zinvolle informatie is. Die commissie moet dan natuurlijk betaalt gaan worden door degene die op deze bijzondere wijze toegang willen hebben tot de koffiehoek.
Lijkt het je wat? :+

@Bobosje,
Dat is een lastige! Hoe bepaal je de waarde van iemands bijdrage? Dat ontaardt snel in een oeverloze discussie.
De waarde van bijvoorbeeld powerbanks is eenvoudig en snel te bepalen. Wil je als CO'er in de koffiecorner, dan lijkt mij €5,- / jaar niet onoverkomelijk.

Dat ontaardt snel in een oeverloze discussie

Jep, en om dat te voorkomen gaat deze dan ook dicht, mochten we iemand gemist hebben (wat zeker niet onmogelijk is) plak het even op de mail.