Op woensdag 3 december 2025 21:52:00 schreef henri62:
daar gaan best een hoop uren in zitten om het bij te houden.
wait whut? Het gaat eerst om een hobby server, en nu wil je je uren vergoedt hebben?
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Op woensdag 3 december 2025 22:25:05 schreef DK:
[...] wait whut? Het gaat eerst om een hobby server, en nu wil je je uren vergoedt hebben?
Nee, het gaat over een hobby hier bij CO. Daar wil je dus niet dag en nacht mee bezig zijn. Je mag blij zijn dan er een site als deze bestaat en dat het door vrijwilligers wordt gedragen.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op woensdag 3 december 2025 16:57:19 schreef Bobosje:
En vooruitgang wordt niet getolereerd...
Ik snap niet hoe je er steeds met een gestrekt been ingaat terwijl het eigenlijk gewoon een simpele feature request is. Geen bug, geen usability issue (daar kan ik, eerlijk is eerlijk, ook wel fel op zijn - maar dat is dan een reactie en geen request).
Wat is er zo moeilijk aan het concept "ik snap dat het niet volkomen vanzelfsprekend is, maar het zou leuk zijn als we dit ook hadden". Er is vast wel een "plaatjes upload library" beschikbaar die met animated gif om kan gaan en die wil Jeroen vast wel op de todo lijst zetten als die er niet op stond. Maar dingen als "hopeloos verouderd" slaan gewoon nergens op en maakt vaak dat mensen ergens geen zin meer in hebben.
Houd er rekening mee dat Jeroen de software zelf schrijft dus dat je nog mazzel hebt - hij kan het er ueberhaupt in zetten als hij wil. Bij mijn fora zou je als antwoord krijgen "je kan prima zonder, maar als het er na een upgrade toevallig in zit: good for you!"
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (17%)]
Op woensdag 3 december 2025 16:57:19 schreef Bobosje:
En vooruitgang wordt niet getolereerd...
En dit soort opmerkingen niet gewaardeerd.
Op woensdag 3 december 2025 22:25:05 schreef DK:
[...] wait whut? Het gaat eerst om een hobby server, en nu wil je je uren vergoedt hebben?
Dat wilt niet zeggen dat mensen niet gewoon ook een baan en een leven naast Co hebben.
Dus ja, dat kost uren, en die moeten ook maar beschikbaar zijn. Hobby of niet.
Het verzoek is duidelijk. Verder gesteggel lijkt me weinig toevoegen. Dus deze kan voor nu veilig dicht.
Jeroen
Moderator
Even nog ter verduidelijking hoe het werkt: bij het weergeven van geüploade afbeeldingen krijg je altijd (in het bericht) een geschaalde versie te zien. Als je op een afbeelding klikt is dit meestal* de originele geüploade versie.
Bij het schalen gaat standaard een eventuele animatie verloren. Je kunt een geschaalde versie ook laten animeren, maar dat betekent ieder frame van de animatie apart schalen en dan weer combineren. Niet onmogelijk, maar dit betekent extra code en omdat er (tot nu toe) niemand naar gevraagd heeft is dit nog niet zo gemaakt.
User icons zijn wel geanimeerd omdat deze niet geschaald worden, dat is ook niet direct nodig omdat daar al restricties qua grootte op zitten.
*: Wanneer je een te grote afbeelding upload, wordt deze geschaald en dan pas opgeslagen. We slaan in dat geval dus niet het origineel op.