+1 en iedereen de beste wensen voor 2026...en daarna ook uiteraard :)

Het zijn allemaal vrijwilligers en die mogen ook wel een keer in het zonnetje gezet worden!

Bij deze ;)

Acht uur hier, intussen, (uurtje verschil in plaatselijke tijd) en er knalt al enig vuurwerk.

Verder alweer helemaal akkoord met @revado: alle dank en respect voor het hele team - en ook van mij bovenal voor @Jeroen - vrijwilligerswerk kan heel aangenaam en verrijkend zijn, maar als men er alleen voor staat is het toch net iets minder aantrekkelijk.

Beste forum leden,
Allemaal een mooi en gezond 2026 toegewenst.

Met vriendelijke groet,
Henk

Op woensdag 31 december 2025 17:48:31 schreef revado:
Ik wil, op het randje van 2025 naar 2026, de moderatoren en bestuursleden van CO bedanken voor hun inzet ook weer het afgelopen jaar.
Zonder iemand tekort te willen doen een extra bedankje aan Jeroen die alles steeds maar weer draaiend weet te houden.
Het zijn allemaal vrijwilligers en die mogen ook wel een keer in het zonnetje gezet worden!

Helemaal mee eens en daarom een diepe, _/-\o_

Ik wil, op het randje van 2025 naar 2026, de moderatoren en bestuursleden van CO bedanken voor hun inzet ook weer het afgelopen jaar.
Zonder iemand tekort te willen doen een extra bedankje aan Jeroen die alles steeds maar weer draaiend weet te houden.

Eens, eens!

(maar ik had iedereen al de beste wensen gegeven... Dus dan krijgen jullie bij deze de een-na beste er ook nog maar bij... Zijn nog steeds hele goede wensen hoor)

Hier in hartje Rotterdam is ook de oorlog inmiddels uitgebroken, mijn twee jonge katjes zitten achter de keuken onder het gangboord en Droppie mist duidelijk haar zus, vorig jaar hadden die twee steun aan elkaar...

Gelukkig is het vuurwerk vanaf nu verboden. We zullen het zien..

Op woensdag 31 december 2025 23:47:01 schreef Jinny:
Hier in hartje Rotterdam is ook de oorlog inmiddels uitgebroken, mijn twee jonge katjes zitten achter de keuken onder het gangboord en Droppie mist duidelijk haar zus, vorig jaar hadden die twee steun aan elkaar...

Voor t eerst in 9 jaar heeft mijn kat in eeen hoekje van de kamer geplast (leve de harde vloer) , durfde niet naar buiten, andere jaren nog wel

Op donderdag 1 januari 2026 09:12:21 schreef bprosman:
[...]Voor t eerst in 9 jaar heeft mijn kat in eeen hoekje van de kamer geplast (leve de harde vloer) , durfde niet naar buiten, andere jaren nog wel

Door dat rotte vuurwerk, ik ben blij dat het vooraan in Nederland verboden is.Het zal ook veel vrijwille verminkingen schelen..

Op donderdag 1 januari 2026 09:38:53 schreef mel:
[...]Door dat rotte vuurwerk, ik ben blij dat het vooraan in Nederland verboden is.Het zal ook veel vrijwille verminkingen schelen..

En kerken.

Hear! Hear!

Iedereen de beste wensen voor 2026! Dat er maar vele elektronen naar onze pijpen mogen dansen!

Iedereen de beste wensen voor de komende decennia. Het viel hier gelukkig erg mee met vuurwerk, voornamelijk siervuurwerk. . Om 0:30 was het al zo goed als stil. Voor 24:00 hoorde je heel af en toe iets.
Mijn hondje is gelukkig niet bang van vuurwerk, daarnaast is de boot behoorlijk goed geïsoleerd en lig ik helemaal aan de buitenste rand van de haven.
Gefotografeerd vanuit de stuurhut naar voren. Achter mij ligt alleen water, dijk en weilanden, daar was niets te zien.

Ook hier is 2026 gehaald...
Als je dit leest heb je het blijkbaar ook gehaald (desnoods via de tijdmachine van waarde heer Plof, herinner mij even dat ik voor volgend jaar een nieuwe flux condensator meeneem voor hem naar de beurs: ding weegt ca 150 kg)

Het jaar waarin we eindelijk ons huisje willen gaan bewonen...

De paarden hebben niet meer de bibbers na het Carbid schieten en het vuurwerk, maar zijn nog wel wat onrustig.

De Hond is net ook weer naar buiten geweest na alles ondergekwijld en gezeken te hebben (incl ons bed, waar ze zich verschanst had, gelukkig alleen liters kwijl daar)

Dus Tja. Nog ff paar maandjes verbouwen en het is klaar.

[Bericht gewijzigd door High met Henk op (35%)]

Het werd rond half 3 hier stiller, met tuterende auto's, met ontploffende bommen, gillende sirenes...
Gelukkig regent het nu af en toe, scheelt weer afgerukte kinderhandjes van gevonden vuurwerk.

Of veroorzaakt ze juist omdat het moeilijker aan te steken is...

Iedereen een gelukkig 2026, gevuld met elektronica en een goede gezondheid!

De eerste keer dat ik vanaf de 16e verdieping in Delft naar het vuurwerk heb gekeken, de laatste keer dat ik nog nooit vuurwerk heb afgestoken met oud en nieuw: https://youtu.be/3mJ-1HnTQEg

Iedereen de beste wensen.

Hier was het weer een totale oorlog qua knallen e.d. zoals elk jaar. Voornamelijk tussen 11:30 en 1:00.
Van het vuurwerkverbod gaan wij hier in de grensstreek niet veel merken. Er wordt hier toch veel over de grens boodschappen gedaan.
Mijn moeder kreeg al een NL-alert dat 112 overbelast was.

Die kregen we hier in de randstad ook binnen. Doet me een beetje denken aan de tijd dat ik logger -p emerg gebruikte op te spammen toen de beheerder wall had uitgeschakeld (linuxkenners snappen de vergelijking).

Op donderdag 1 januari 2026 06:40:22 schreef mel:
Gelukkig is het vuurwerk vanaf nu verboden. We zullen het zien..[bijlage]

Gelukkig heb je zelf al de disclaimer erbij gezet.
Mensen die vuurwerk willen blijven afsteken halen het gewoon in Duitsland of België. Ja maar, dan word je toch gecontroleerd bij de grens? Dat valt reuze mee. In de afgelopen tijd dat Duitsland bezoekers aan de grens controleert, was ik zo'n 5 keer daar. Bij terugkeer geen enkele keer meegemaakt dat er marechaussee stond. Ja, met de auto in de berm, verscholen in de bosjes. Tussen Enschede en Gronau ligt de grensovergang in het plaatsje Glanerbrug. Daar is helemáál geen controle.
Het is heerlijke speculaas hoe de jaarwisseling 2026 2027 gaat verlopen, mijn inschatting is dat hooguit bureau HALT en jeugdzorg het druk gaan krijgen. Maar dat is ook weer werkgelegenheid, dus kan ik dit onderwerp weer positief afsluiten. :+
U allen een goed 2026 toewensend.

Iedereen de beste wensen en een gezond knutsel jaar toegewenst.

Hier kregen we net voor 24.00 uur een NL-alert dat 112 overbelast was. En er stonden telefoon nummers in van Brandweer, Politie en andere hulpverleners.

Het hele idee van een niet handhaafbaar vuurwerkverbod is idioot. Knalvuurwerk levert de meeste overlast op, maar ik schat zomaar in dat dat nu het leeuwendeel van het illegale vuurwerk uit gaat maken.

@mvdk leuk dat we ook wel eens op één lijn zitten qua speculaas :)

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (15%)]

Allen een mooi en gezond nieuwjaar!

Hier in Den Haag brak de oorlog ook al einde van de middag uit met veel enorme knallen.
Siervuurwerk de hele avond.
Verder het ( helaas) gewone patroon van enkele tientallen uitgebrande auto's, enkele woningbranden, meerde keren een ME inzet , onder andere bij bij een steekpartij.
Het is ergens na 3 uur weer rustiger geworden met de knallen...
Het NL alert kwam hier even na middernacht, 112 overbelast, spoeddiensten moeilijk tot niet bereikbaar.
Als je dan even op p2000 kijkt is het ongelooflijk wat die hulpverleners allemaar voor de kiezen krijgen... hulde aan die mensen!
Ik zit in een buitenwijk dus het valt hier wel mee, maar het is al jaren geen oudjaarsfeest meer maar een oudjaarsoorlogsgebied...
Wel heel veel prachtig siervuurwerk, op 35 meter hoogte in een flat is dat heel mooi om te zien.

Dat vuurwerk?
Ik heb jaren op een camping gestaan tegen Baarle Nassau aan.
Daar zit een enorme vuurwerkwinkel en daar doet men de inkomen in de zomer...

Ook hier was WW III uitgebroken.Rond 03:00 wou ik mee gaan vechten maar toen werden net de laatste schoten gelost,jammer hoor... :)