Google lens geeft wel wat resultaten van enigszins gelijk uitziende oscilloscopen, maar deze spectrum analyzer zat er niet tussen.

Heeft iemand een idee van het type nummer?

Zie bijlage

ik betwijfel of dit een HP is eigenlijk..

Het zit in een HP kast, maar .... lijkt ook op t oude Philips he?

toch is het HP als ik zo naar de printjes kijk .....

Ha EgbertG,

Dat is geen spectrum analyzer het apparaat is wel van HP maar behoord bij een microgolf straalverbinding test set voor telefonie 1800 kanalen.
Het open vak daar hoort de groenlooptijd (fase) demodulator in wekt op 70 MHz (140 MHz) er hoort nog een basisband (middenfrequent zender bij.
Dat geheel de zenderkant en ontvangkant gaat in up/down converter naar microgolf satelliet telefonie verbinding, draaggolf telefonie tot 1800 kanalen jaren 60 technologie.

Groet,
Henk.

Aha ... ik vroeg me al af wat er naast moet hebben gezeten.

Een IF receiver kwam ik na wat meer googlen tegen. HP 3702-achtig

Dus eigenlijk is t een spectrum analyzer voor rond de 70 Mhz?
Je kunt wel bandbreedte instellen en verzwakking en de IF frequentie.

Of zit ik er naast?

Ha EgbertG,

Dat zit in de demodulator dus er naast geen groot bereik.
Dit model waarvan jij de kijkpijp in bezit heb is het eerste model de HP 3702A in de latere uitvoering is beter bekend.
De laatst genoemde heb ik een jaar of 5 geleden i.v.m. de kleinere ruimte gesloopt incl. de 3701A ik heb een compleet set van Ando en Anritsu meet met een resolutie van 0,01dB en 0,02° .
Zit een hele mooie sweeper in ik heb er zelf convertors voor gebouwd LF en HF de dynamiek is zeer groot 110dB.
Wil je er iets mee gaan doen? de manuals heb ik nog wel.....

PS: ik denk dat ik je vraag verkeert begrepen heb (zit ik er naast of zit het er naast) je kunt de bandbreedte instellen to 0,03 kHz.

Groet,
Henk.

[Bericht gewijzigd door electron920 op (11%)]

Als je de manuals digitaal hebt zou ik dat zeer zeker interessant vinden.

Ik heb op dit moment geen verticale deflectie. Wel haarscherpe horizontale lijn en de zaagtand
werkt blijkbaar ook nog.

Altijd leuk om zoiets nieuw leven in te blazen door er bijv een panorama ontvanger van te maken.

Het probleem zit op deze PCB, die de lin of log output moet weegeven naar de verticale deflectie.
Zal een gesneuvelde opamp zijn ergens. Bij zowel lin als log weergave gaat de ouput volledig naar max spanning.

Opamp Offset compensation staat op -15v ..... klinkt niet logisch toch? Pin lijkt niet aangesloten, maar als de
opamp er zelf -15 op zet dan lijkt ie me defect? Geldt overigens ook voor de 2e opamp die er daar in
de buurt zit.

Na een uurtje afregelen staat het weer zoals ongeveer zou moeten en heb ik een spectrum analyzer
van 28 - 30 Mhz. Wel gevoelig voor die tijd ... tot -70 dbm ongeveer.

[Bericht gewijzigd door EgbertG op (16%)]