Ik heb hier van een collega op het café een lg oled55b7v onder handen gekregen
Deze wil niet aan. Als ik de 24v van de tcon loskoppel dan gaat hij wel aan maar heb ik geen beeld.
Laat ik hem een paar minuten aan staan en doe ik dan terwijl de tv aanstaat de 24v er wel in dan gaat hij heel even aan met een goed beeld (tot zover ik kan beoordelen) en valt hij daarna direct weer in de stand-by

Ik heb de tcon even bekeken en enige wat ik kan vinden is een mosfet met 250ohm weerstand met daarnaast een aantal condensatoren die open staan

Dit is de eerste keer met een oled dus ik vraag me af wat het kan zijn
Veel lees ik over de tcon vervangen

Groeten Anna

Zowizo een probleem in beeldscherm OF Tcon, deze zijn niet zonder meer uitwisselbaar daar r een stukje calibratie op staat. En het is ook niet verrstandig om terwijl TV aanstaat maar enen een 24V stekker of andere stekkers er "Even" in te drukken, er kan veel meer stuk gaan dan!

Toestel met een service remote in de P-Only stand aanzetten en kijken wat er gebeurt.
Wat soms ook helpt is via de service remote IN-STOP 0413 indrukken waarna de tv zich reset. Dit werkt alleen als de tv werkt, er is daarbij geen beeld nodig.

Zou het aan de 24V rail kunnen liggen? Dat die inzakt als het tcon hem belast? Dat zou je simpel met de scoop kunnen testen. (of is dit een heel bekende fout) Voedingen onder last testen met de scoop is het eerste meetwerk wat ik iedere reparatie doe. Zonder goede voeding kan iets niet werken. Het is heel weinig werk.

Op maandag 19 januari 2026 20:55:28 schreef william1967:
Toestel met een service remote in de P-Only stand aanzetten en kijken wat er gebeurt.
Wat soms ook helpt is via de service remote IN-STOP 0413 indrukken waarna de tv zich reset. Dit werkt alleen als de tv werkt, er is daarbij geen beeld nodig.

Beiden geprobeerd.
Als ik de 24v in het tcon houdt maakt de P-only stand niet uit. Dan gaat hij gewoon na een paar seconden uit
Als ik de 24v er uit haal dan kan ik instop enz wel uitvoeren. Ik weet ook dat hij het goed want hij gaat de stanby in. Maar na een aantal minuten hem weer opstarten met de 24v aangesloten doet hij gewoon weer hetzelfde

Op maandag 19 januari 2026 21:24:29 schreef fred101:
Zou het aan de 24V rail kunnen liggen? Dat die inzakt als het tcon hem belast? Dat zou je simpel met de scoop kunnen testen. (of is dit een heel bekende fout) Voedingen onder last testen met de scoop is het eerste meetwerk wat ik iedere reparatie doe. Zonder goede voeding kan iets niet werken. Het is heel weinig werk.

Dank je voor de tip, maar wij hebben hier geen scoop. Daarnaast heb ik die kennis dus net niet.

Groeten Anna

Op maandag 19 januari 2026 18:44:29 schreef smd:
Zowizo een probleem in beeldscherm OF Tcon, deze zijn niet zonder meer uitwisselbaar daar r een stukje calibratie op staat. En het is ook niet verrstandig om terwijl TV aanstaat maar enen een 24V stekker of andere stekkers er "Even" in te drukken, er kan veel meer stuk gaan dan!

Ik begrijp je idee dat de 24 volt er even indrukken niet de goede manier is maar het was een uitprobeersel. Niet verstandig maar het gaf me wel een resultaat
Ik dacht dat tcons allemaal uitwisselbaar waren als de codes maar overeenkwamen. Ik zie wel dat ze in meerder formaten oleds zitten maar mijn idee was altijd dat dat niet uitmaakte

Groeten Anna

[Bericht gewijzigd door Anna1980 op (14%)]

Bij LCD maakt het niet uit, bij OLED wel omdat er kalibratie-informatie in opgeslagen zit. Misschien dat het als test wel werkt? maar het beeld zal niet optimaal zijn.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (17%)]

Als je wat ik eerder meldde getest hebt dan kun je nog de SMD condensators op de t-con nameten op sluiting maar ook kan de sluiting op 1 van beide strips onderaan het panel zitten, met wat geluk kun je erbij anders is het einde verhaal.

Je kan meten hoeveel stroom er opgenomen word in de 24V circuit, maar denk dat de Tcon OF beeldscherm veel te veel trekt aan stroom. Ik ben bang dat wat William zegt moeilijk gaat bij sommige modellen, soms moet de je de ijzeren delen weg dremelen om er bij te kunnen..

Op vrijdag 23 januari 2026 19:04:00 schreef smd:
Ik ben bang dat wat William zegt moeilijk gaat bij sommige modellen, soms moet de je de ijzeren delen weg dremelen om er bij te kunnen..

Je kunt er soms bij op de open delen bij de flatcables naar het panel , zit de sluiting elders dan is het meestal einde verhaal.