Kenwood autoradio KDC306 doet vreemd na vervangen power ic

Omdat mijn ooit dure autoradio Kenwood autoradio spontaan af en toe uitviel heb ik de power ic vervangen, maar nadat ik dit had gedaan wilde eerst de cd speler niet meer werken (motor draaide niet meer of heel eventjes) en ook de radio wil geen zenders meer zoeken of ontvangen op de middengolf ook niet of stoort heel erg als ik manueel een sterke zender afstem met vervormde ontvangst waar de tuner niet op kan afstemmen lijkt wel. Nu bleek er een pootje los van een tor op de behuizing die ook eerder de led verlichting niet meer deed werken. OOk kreeg ik spontaan CALL steeds in de display en kon ik het niet meer goed bedienen. NA de tel mute draad aan 12v met een 10k weerstand ertussen te verbinden blijft wel de melding weg en kan ik het apparaaat wel weer bedienen alleen de cd speler werkt dus niet goed en de radio stemt niet meer af. Een reset op de frontje werkt niet. De spanning die ik meet op de commonrail naar de tuner meet wel hoger dan 5v nl ongeveer 7v, zou dus dit ic wat ik heb vervangen niet helemaal goed zijn en deze problemen kunnen veroorzaken op het fm tuner ic in de tuner of de U-com processor die de hele unit bedient ?

Wat is het type van het IC en waar heb je het gekocht? Een 5V rail die op 7V staat... Mogelijk veel gevolgschade, niet meer aanzetten voordat je een goed IC hebt geplaatst.

Ik heb m al twee keer vervangen steeds met andere rare verschijnselen, het ic heb ik op Aliexpress besteld, maar er zijn verschillende (BA5406 BA4911 BA5415A BA5415 BA3920 BA4911 BA3936 BA5412 BA5406). Ik heb wel de goede besteld (ic7 op schema is de BA4911 (v4) vermoed echter dat de u-com ic misschien niet goed meer is of misschien een slechte fm ic ontvanger toch? Gezien de valse call meldingen nl en nu de att on aan altijd als ik de radio aan zet en het in icoontje melding op t display knippert ook steeds en rds, maar rds knippert altijd dacht ik. Ik had wel vaak nl soms wat minder ontvangst van fm kanalen maar dat kan ook omdat loc search uit stond en alleen dan sterke fm signalen gescand worden ) Maar dat fm ic is niet leverbaar is nl van Kenwood exclusief. Er is wel een vergelijkbaar fm ic receiver te vinden, maar ic lijkt mij niet defect omdat ik als antenne eruit haal duidelijk verschil in ruis hoor, maar dat zegt verder niets of hij nog wel goed werkt ook. Het is een nogal gecompliceerd is volgens AI:

FM/AM tuner
Stereo decoder
RDS decoder
PLL synthesizer
IF filtering