siemens sn59m501nl tijd en temperatuur knippert

hallo
ik ben bezig met vaatwasser siemens sn59m501nl tijd 3.30 knippert + 50 graden knippert ,is niet op andere temp te zetten, start weigert.
circulatiepomp is oke incl verwarming.
wie weet raad

Als je programma knippert betekent dat deze gestart kan worden voor gebruik. Of resetten door start ingedrukt te houden? Werkt start knop?

startknop werkt niet en je kan ook geen temperatuur kiezen

Er is een knop en daar staat bij: "START". Daaronder staat iets in kleinere letters....

Mss is de starttoets stuk. Of waterschade in de bediening. Of 1 vd printen stuk. In ieder geval geen gangbare fout.

Misschien nog een test:
1. Localiseer de service toetsen. Dit zijn de 2 toetsen vlak naast het handvat, links ernaast. (Glas40/snel45)
2. Zet toestel uit met de aan/uit toets en wacht 3sec
3. Druk de 2 servicetoetsen in en houdt ze ingedrukt!
4. Zet toestel aan
5. Als P0 verschijnt op display, los de 2 toetse

Wat gebeurt er?

Zeepbak lekt toch niet aan de achterzijde op de bekabeling?

Probeer de print wakker te schudden door sensoren uit te trekken. Plint verwijderen. Rechts vd filterpot zie je dikke rode draden lopen. Die komen aan op de verwarming vd motor. Ernaast zit een stekkertje met 3 dunne grijze draadjes. Trek dat los. Nu moet je errors krijgen.

@gerard1
Je probleem zou veroorzaakt kunnen worden door voedingsproblemen waardoor er rare dingen kunnen gebeuren.

Je zet de moderatoren wel aan het werk met zo'n "compacte" topic titel! _/-\o_

temp sensor meet slechts op 2 polen (1 op midden en 1 rechts) 10 mohm is dat niet teveel?

Waar staat er dat je sensoren moet meten?
Volgens mij meet je verkeerd of is je meter stuk. 1: die gaat zelden stuk en 2: tegelijk al zeker niet. Maar, irrelevant. Het doel is een error genereren.

[Bericht gewijzigd door EricN op (15%)]

Op donderdag 19 februari 2026 13:23:44 schreef gerard1:
temp sensor meet slechts op 2 polen (1 op midden en 1 rechts) 10 mohm is dat niet teveel?

Als je MegaOhm bedoeld is dat niet goed (of een meet interpretatiefout) maar dat schrijf je dan zo": MΩ.
( MΩ is Mega Ohm, mΩ is Milli Ohm )

[edit]: Dan lijkt het mij dat hij stuk is.

Op donderdag 19 februari 2026 10:29:33 schreef vergeten:
Je zet de moderatoren wel aan het werk met zo'n "compacte" topic titel! _/-\o_

Is volgens mij de langste topic titel ooit!... :) (wat korter zou handiger zijn...)

stekker op pomp naast verwarming los geen foutmelding ,schakelaar start is oke, toets combinatie geeft p0
dan knippert knop snel 45 graden, dan die indrukken geeft E11
dus we hebben E11 fout

F11 is de ntc die je afgelegd hebt.

Probeer het testprogramma. Met ntc er terug in.
1: ga naar P0 (terug van nul beginnen...2 toetsen...
2: druk op 1 vd 2 toetsen (snel of glas). Nu moet P1 verschijnen. Indien niet, begin van nul en probeer de andere toets.
3: druk op de andere toets. Nu moet het toestel starten.

NTC op element gaan zelden stuk, heb het wel gehad maar dan geeft apparaat direct een storing en niet symtoom van niet starten. Ik gok nog op de slechte start knop, want reset moet je ten alle rijden kunnen uitvoeren

Als P1 perfect/foutloos afgerond wordt (heb je geen startknop voor nodig) zit het idd daar.

naar p0 gegaan dan toets 40 gr en 50 gr samen indrukken geeft E11,dan andere knop indrukken start app niet
grijs stekkertje naast verwarming op andere losse verwarming gezet dan gaat knipperend 3.00 naar 5.00
ander afvoerpompje aangesloten geen verschil.
het kan toch niet het onderdeel zijn van de foto?

Zeg nooit nooit!, meet deze goed na..

zitten 3 poten op recht en midden meet 10 mega ohm, rest oneindig, kan dat goed zijn?

10 M Ohm is verre van OK, 10 K Ohm kan wel..

wat is het, het lijkt doorstroomcontrole.
ik ben op de print aan het zoeken, zie foto lijkt op condensator ,meet o,oouf en oneindig.

Dat zal een varistor zijn die niet defect is.

dat is een 300V Varistor, dus beveiliging dat de vaatwasser beschermd is van pieken T/M 300V

als je foto zit van 25 feb daar zegt aswo "temperatuur controlle, lijkt of er 2 magneetjes in de 2 voetjes zitten waar water langs gaat als doorstroom controle, zou die het knipperend display kunnen veroorzaken of moet die een foutmelding geven als weerstand te hoog is?
ik dacht dat temperatuur controle op de pomp zat (klein grijs stekkertje naast de dikke roden draden)

Klopt, temperatuur controle zit op element. soms gecombineerd met optische sensor. Maar ik heb nog gespit, kan het geen kinderslot wezen??

valt kinderslot niet uit als app poos uit 220v is?