maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Mijn startpost https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1522801 hikt tegen 64kiB aan en geeft dan een melding over maximale berichtgrootte.
Ik weet niet wat een handige oplossing is. Misschien is het handig om het topic uit te splitsen, de philipsnummertjestopics een beetje te restructureren. Dat is een klusje dat ik graag nog wat voor me uit zou schuiven.
Een andere mogelijkheid zou zijn om de maximale berichtgrootte aan te passen. Met bijvoorbeeld 131072 bytes kan ik nog wel weer een paar jaar vooruit, maar de vraag aan Jeroen is natuurlijk of dat wenselijk of technisch mogelijk is.
benleentje
Golden Member
Of dit grote topic sluiten en een opvolg topic maken waarvan de eerste 3 of post van jezelf zijn.
Dan kan je 3 of 4x 64kB posten.
IK weet ook niet of in dit bestaande topic nog direct achter jouw startpost nog berichten onder jouw naam kunnen worden ingevoegd.
[Bericht gewijzigd door benleentje op (50%)]
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Op maandag 9 maart 2026 18:30:21 schreef benleentje:
IK weet ook niet of in dit bestaande topic nog direct achter jouw startpost nog berichten onder jouw naam kunnen worden ingevoegd.
Dit zou de handigste oplossing zijn denk ik. Zal wel wat handmatig geknutsel zijn voor Jeroen, dat wel. Die tussen post mag wel leeg zijn zodat je de boel zelf op je gemak kunt verhuizen/splitsen.
Waarom: Er zijn diverse andere topics die naar die post verwijzen ga je een nieuwe maken zijn al die links niet meer up to date want wijzen naar een mogelijk verouderde inhoud.
Andere optie, nieuw topic maken kan, dan alles splitsen en in het oude topic alles weghalen en en link(s) plaatsen. Is wel meer werk voor Maarten.
Op maandag 9 maart 2026 18:19:45 schreef maartenbakker:
Mijn startpost https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1522801 hikt tegen 64kiB aan en geeft dan een melding over maximale berichtgrootte.Ik weet niet wat een handige oplossing is. Misschien is het handig om het topic uit te splitsen, de philipsnummertjestopics een beetje te restructureren.
Zonder heel veel verstand te hebben van de "inner workings" van het forum en de database lijkt me opschonen of splitsen de beste optie.
In ieder geval veel minder ingrijpend dan in de forum software te gaan prutsenklooien.
-edit-
Ik heb er een bericht van iets compleet anders uit die tijd voor gefreubelt ... nu kun je weer even vooruit 
-edit2-
Met de opmerking dat dit topic gevaarlijk dicht tegen de 30 pagina's aanloopt, dus wellicht is een nieuw topic met een startpost of twee geen slecht plan.
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Dan kun je het opsplitsen in één post per categorie:
- OF diodes
- ON transistoren
- OM hybrides
- OQ IC's
- OS hoogspanningsstacks
- OT hoogspanningsstacks
- pre-productietypes buizen
- pre-productietypes beeldbuizen
- 5-cijferige buizen, transistoren en accesoires
- pre-productietypes diodes, transistoren, etc
- pre-productietypes IC's
- nieuwere pre-productietypes IC's
- 'nobody knows what it means, but...' (en overig pre-productie)
dan blijft het voor de rest van ons ook overzichtelijk 
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Misschien kunnen de mods daartoe een paar extra lege posts 'inlassen' na het starttopic om het overzichtelijk te houden in één topic?
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op maandag 9 maart 2026 18:30:21 schreef benleentje:
Of dit grote topic sluiten en een opvolg topic maken waarvan de eerste 3 of post van jezelf zijn.
Dan kan je 3 of 4x 64kB posten.IK weet ook niet of in dit bestaande topic nog direct achter jouw startpost nog berichten onder jouw naam kunnen worden ingevoegd.
Dat laatste zou ook wel een elegante oplossing zijn. Een opvolgtopic openen luidt een ronde van herstructureren in, niet persé onwenselijk maar ik schuif dat liever nog even voor me uit.
Op maandag 9 maart 2026 19:50:26 schreef fatbeard:
- OF diodes
- ON transistoren
- OM hybrides
- OQ IC's
- OS hoogspanningsstacks
- OT hoogspanningsstacks
- pre-productietypes buizen
- pre-productietypes beeldbuizen
- 5-cijferige buizen, transistoren en accesoires
- pre-productietypes diodes, transistoren, etc
- pre-productietypes IC's
- nieuwere pre-productietypes IC's
- 'nobody knows what it means, but...' (en overig pre-productie)
Misschien wat veel, maar inderdaad opdelen langs duidelijke lijnen.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (13%)]
benleentje
Golden Member
of in het verkeerde topic posten.
Ik lees meer dat alles in 1 topic blijft maar dat er enkel een aantal startpost boven elkaar komen.
Maar Sine heeft in je grote topic al een extra startpost erbij gezet.
[Bericht gewijzigd door benleentje op (14%)]
maartenbakker
Golden Member
Ik zie dat ik in de suggestie van fatbeard per abuis "topic" in plaats van "post" las, mijn excuses voor de verwarring.
Het hoeft misschien niet voor elk hoofdstukje een nieuwe post te zijn, maar een handjevol mag best (2 zoals nu is voldoende, ik maak wel een mooie opsplitsing).
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (12%)]
maartenbakker
Golden Member
Op maandag 9 maart 2026 19:25:40 schreef Sine:
[...]Zonder heel veel verstand te hebben van de "inner workings" van het forum en de database lijkt me opschonen of splitsen de beste optie.
In ieder geval veel minder ingrijpend dan in de forum software te gaan prutsenklooien.
-edit-
Ik heb er een bericht van iets compleet anders uit die tijd voor gefreubelt ... nu kun je weer even vooruit
-edit2-
Met de opmerking dat dit topic gevaarlijk dicht tegen de 30 pagina's aanloopt, dus wellicht is een nieuw topic met een startpost of twee geen slecht plan.
Dankjewel voor de vlotte en creatieve oplossing! Dan ga ik binnenkort even wat knippen en plakken.
Die 30 pagina's is voor mij ook een trigger voor herstructurering. Het "productiecentra" topic verkeert daardoor al een tijd in een voor mij ongewenste staat, ik moet daar nog even een goed plan voor bedenken en voorstellen. Dank voor de herinnering, en als het enigszins vermijdbaar is zou ik liever geen afkapping zien, maar dat is weer een heel ander verhaal.
Jeroen
Moderator
Een wijs man zei ooit: '64 kB zou voor iedereen genoeg moeten zijn'
.
De maximale berichtgrootte kan verhoogd worden, dat is ook niet zo ingewikkeld. De grootte van de database maakt het wel meer een uitdaging. Ik zet het op de todo, maar voor nu lijkt mij een pragmatische aanpak handiger.
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
nonius
set SCE to AUX.
In de astronomie is een factor 10 heel dicht in de buurt.
De natuur is logaritmisch.
Druk het uit in een logaritme en plots lijkt het verschil tussen 64k en 640k een heel stuk kleiner....
Is het een idee de verzamelde informatie in een nette PDF te rollen?
Dan is het meer portable, en hoeven enkel de nieuwe aanvullingen en wijzigingen in de startpost.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Die PDF moet je dan toch ook periodiek aanpassen om 'm up-to-date te houden.
Nadeel is dan dat je over het hele internet allerlei verschillende kopieen gaat vinden van die PDF waardoor het gauw een jungle wordt...
maartenbakker
Golden Member
Veel te veel werk inderdaad. De lijst op het forum is de masterlist, geen afgeleid werk.
Die kopieen kun je goed zien aan de buiscodelijst van mijn onbekende collega lijstenmaker. Op veel plaatsen staat een oudere versie. En hij had zijn auteursnaam wel eens mogen vermelden ivm inzendingen en updates. Dan is een forumpost handiger, op de voet gevolgd door een blogpost.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (62%)]
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
En een philips-historie-en-nummer-wiki? Misschien wat lastiger met nieuwe inzendingen, hoewel, die kunnen nog steeds in een forumtopic. (En het moet ergens gehost - waar ik mijn website host zou ik per database betalen, maar als jouw hoster z'n verdienmodel anders gestructureerd heeft hoeft het misschien niet meer te kosten dan alleen een hele bult extra werk om het op te zetten... Dit zo schrijvende... Ik denk dat het een forumtopic blijft. Maar ik hoop dat je ergens een lokaal kopietje behoud just in case)
[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op (14%)]
maartenbakker
Golden Member
Van de startpost, in een tekstbestand.
Verder in mijn normale excel-carroussel een paar bronbestanden die een deel van het overzicht bestrijken.
@Lucky Luke: ik ben mijn hoster, dus ik kan er inderdaad ook wat mee gaan knutselen, maar dit is voor nu nog makkelijker