Hallo lezers,
Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen. Mijn AEG LR6BERIN 9kg gekocht 15 sept 2023. Maakt zins kort een raar geluid bij het geven van water. Ik draai 1 en soms 2x in de week een was.
Ik hoop dat er iemand het geluid van mijn geluidsfragment herkent.
Alvast bedankt voor het lezen en luisteren.

Mvg Helma

5 wasmachine .mp3

Ik hoor een ratelend geluid alsof het waterinlaatventiel niet open blijft staan.
De waterdruk is misschien onvoldoende? Kraan halfopen, zeefje verstopt, waterslot tegen slangbreuk (aquastop) defect, ...
Ik ben geen wasmachine expert, maar weet dat kleppen vaak zo gemaakt zijn dat de waterdruk de klepactie versterkt zodat je minder electrische stroom voor de aansturing nodig hebt. Als die waterdruk laag is wil hij dan niet goed werken.
https://www.monteuropafstand.nl/wasmachine-reparatie/stuk/wasmachine-p…

[Bericht gewijzigd door Spog2 op (29%)]

Bedankt voor je bericht, de waterstop had ik al los gedraaid maar dat zag er goed uit. De kraan staat helemaal open. Ik zal een foto plaatsen van het doorzichtig rondje van de waterstop. Het waterventiel zit vast in de wasmachine he.

Gr Helma

Ik denk los blik van water ventiel. Contact opnemen met je verkoper, er zit nog coulance op.

Beste smd, bedrijf had ik gebeld ik moest contact opnemen met AEG helaas garantie van 2 jaar voorbij :-(
Ik heb op het internet gekeken over de coulance bij AEG en heb ze nogmaals gemaild. Bedankt voor je tip wie weet niet geschoten altijd mis

[Bericht gewijzigd door Helma op (40%)]

Na 2 jaar houdt het niet op, je hebt wettelijke garantie. De verkoper is je aanspreekpunt.

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/garantie

Op veel van die 9kg's is 5j waarborg. Wat zegt je aankoopfactuur? Staan daar details op? Heb je je toestel bij aankoop moeten registreren?

Een inlaatventiel kost nu ook weer geen fortuin.

Doet hij dit op voorwas ook? Dan wordt een ander ventiel aangestuurd. Belangrijke test. Mss tijdens de test visueel vaststellen in de zeepbak dat inderdaad het water in een andere bak terecht komt. Indien beide ventielen dit geluid maken is het niet het ventiel. Beide gelijk stuk zou wel heel straf zijn.

Bedankt ErikN.

Ik ben er achteraan gegaan en de garantie is wel 5 jaar inplaats wat ze mij eerder hadden verteld zowel de winkel als AEG.
Super bedankt !

Doe mss wel de 2 ventielen test. Kost geen moeite en vermijdt onverwachte kosten. Niet alles valt onder waarborg. Te veel of te weinig waterdruk. Put/regen water issues. Leiding geluiden....

Doe nog even een andere test.
Waterslot er af draaien en de kraan open zetten met een emmer er onder.
Komt er dan een echt flinke hoeveelheid water uit?
Je zal de eerste niet zijn waar de kraan deels intern vast zit, helemaal open lijkt te staan en er maar een pisstraaltje uit komt en geen druk.

Dankjewel Revado,

Had ik getest;-) er komt echt een flinke straal uit

Toch ff hameren op de garantie

Gedaan blijkt 5 jaar te zijn in plaats van 2 jaar.

Dus monteur laten komen en waterklep laten vervangen

Ze komen maandag :-) ik ben benieuwd wat het mankement is.