Ik heb hier een TV op de bank staan met vaste Tcon aan scherm de ST5461D07-2-XC-1 welke volgens klant strepen onderin beeld gaf en daarna van links naar rechts wegvaagde, daarna op zwart. Nu gemeten op vaste Tcon en meet geen sluitingen OID en mis VGH en VGL spanningen, verder alles aanwezig. Er zit een power chip in welke dat aanstuurt de G2510SRG1U-K welke de spanningen heel kortstondig genereert en daarna wegvalt. Ik meet geen sluitingen of rarigheden. De FET er achter ook geen sluiting. ik meet wel een weerstand rond IC met een vrij hoge waarde van 146 K Ohm, is dat OK.? wie heeft hiermee wat raad?

Helaas niet, dat diagram had ik ook gevonden, maar vermoed dat het een exitje word.. waarschijnlijk datalijn sluiting of een van de COFs stuk...

Probleem komt bij jou ook niet veel voor William??

[Bericht gewijzigd door smd op (16%)]

Dit specifieke panel is niet veel gebruikt in een Philips , persoonlijk ben ik die pas 1 of 2 x tegen gekomen en toen was het panel zelf het probleem en niet te herstellen.

Had laatst ook deze storing aan een Philips en daar was het op een qfu chassis de tcon print, zekering was er op doorgegaan, ic was defekt, niet vaak meegemaakt maar het was wel weer een samsung panel en tcon board ook... als je geen vgh en vgl hebt is het tcon ic op de print wel de eerste verdachte maar als er sluiting is op een datalijn in het panel vaak of cof dan kan het denk ik ook wel stuk gaan OF in beveiliging met als gevolg geen beeld. Op de print staan meetpunten van de data /poort lijnen die mogen met elkaar niet laagohmig zijn, dan is er sluiting. Dit kan je meten door ze in paren te meten met elkaar. Moeten normaal in mego ohm zijn maar als ze lager zijn is er sprake van defect panel cof/datalijnen.

Zie deze video van Raj uit India die dit uitlegt (wel vertalen en ondertitels in nl aanzetten)https://www.youtube.com/watch?v=xnVzMhYkUoQ

Panel is vaak nog wel met doorsnijden van de defecte datalijnen te reparen.

Hoi Bart, verhaal wat jij bedoelt is met een losse Tcon, bij dit panel zit Tcon aan scherm vast.. ander verhaal, van dit panel is niets te vinden...

Dat is met 4k panels vaak het geval helaas, maar misschien heb je aan deze video iets, waar veel problemen met tcon op de print zit langs het scherm, maar ws bedoel je de tcon op het moederbord bij die Samsung? Dan nog is deze video wel interessant als de tcon op de print langs het scherm zit.

https://www.youtube.com/watch?v=X2bVV6mgmpc

Wel ongeveer zelfde probleem, maar ga niet zo hobby boppen als die India gangers. Werkt het niet, jammer dan.. Ik ga wat dat betreft met William zijn mening verder, vaak scherm zelf defect..