Beste,

Zitten hier mensen welke ervaring hebben met Cibes / Liftlogic liftbesturingen? Zit met een defecte lift waarvan er niet bij het defecte PCB (CiCon) gekomen kan worden. Dit PCB zit achter de liftkooi en deze moet dus eerst omhoog om erbij te kunnen (wat dus niet gaat door het defecte PCB...).

Nu heb ik zelf twijfels of het PCB defect is, of dat er een kabelbreuk in de kabelrups zit naar de liftkooi. Heb een principeschema van de liftbesturing en deze bestaat uit verschillende modules welke via een "D3BUS" aan elkaar gekoppeld zijn (+24V / Data / 0V).

Mijn concrete vraag is of dit één lange bus is met daaraan alle nodes, of dat het steeds korte secties zijn en point to point communicatie is. Ik kan meten aan het begin van de bus (bij de call button), daar zie ik 24V + data. Aan het einde van de bus meet ik slechts 1,5V. Als het één lange bus is vermoed dat een kabelbreuk. Als het allemaal losse point to point verbindingen tussen de PCB zijn dan kan het inderdaad een defect PCB zijn zoals de fabrikant zegt.

Hoop wat meer informatie te krijgen voordat ik zelf ga testen. Mijn idee was om de bus vanaf de andere kant te gaan voeden, maar geen idee of dit kan. Een storingsmonteur kan pas over een maand komen en was van plan om de complete liftcabine te gaan demonteren om bij het PCB te komen...

Edit: Hier het principeschema . Ik kan bij de CiDis komen (welke aangeeft geen verbinding met de CiCon te hebben). Er is wel verbinding met de CiLow. Bij de CiButt meet ik 1,5V. De mogelijke breuk zou ik in kabel TW10 verwachten.