Ik heb op een breadboard de schakeling "De TV afstandsbediening RC5/RC6 codes uitlezen op een LCD" opgebouwd en bijbehorend programma van Frits Kieftenbelt (www.picbasic.nl) gedouwnload. In de bijlage heb ik mijn problemen geschetst. Wie heeft suggesties voor een goede werking?
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Na inschakelen brandt de rode en groene led en knippert de toggle led.
Led_Groen = 1 betekent niet dat er een IR signaal is ontvangen volgens mij. BD1=52 en later BD1=255 dan is IR_Ontvanger = aan (=0) en wordt CodeRC6 = TRUE, waarna Led_toggle blijft knipperen. Programma blijft hangen in betreffende lus.
Ik heb met de volgende afstandsbedieningen gepoogd om veranderingen aan te brengen (LG, Yamaha,, Louwe JVC en Ziggo). Ik zag geen enkele reactie in het programma.
Konklusie:
1. De afstandsbedieningen werken niet correct en/of geen RC5/ RC6 protocol. In elk geval blijft IR_Ontvanger (poort A.4) = 0 (=aan in programma)
2. Output van de TSOP1736 wordt niet correct verwerkt door PIC
Om RC5/RC6 uit te lezen moet je inderdaad een afstandsbediening hebben die een van die codes uitzendt. Ik denk geen van alle uit het rijtje dat je noemt.
Ik heb de code niet bestudeerd dus ik weet niet wat de programmaloop is bij het ontvangen van vreemde codes. Het kan zijn dat je nog een tweede fout hebt.
Het is voor de lezer misschien handiger als je alles in je bericht zet.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Bertjebuk
Electronica is mooi als het goed werkt
Ik heb jaren geleden ook die schakeling met bijbehorende soft ware gemaakt , maar ook niet goed aan de praat gekregen , ben toen over gestapt op ardduino met een TSOP-31236 dit werkt prima je haalt zo de code uit je zender.