Beste mensen ik heb een Siemens EQ6 plus 500 staan die geen display heeft ( licht brand wel )
waarschijnlijk een voedingsfout.
wie kan mij aan een schema helpen van de voeding of weet waar ik deze kan vinden.
Alvast bedankt.
Met vr groet, Max23
Schema zal lastig worden het zal meten worden.
Als je de skills hebt openen dat ding en je bevindingen hier posten er zijn er hier genoeg die je willen helpen.
Roland11
Golden Member
Het licht van het display brandt wel? Maar het blijft display blijft verder op 'zwart'? Zelfs geen "Siemens" in beeld? Dan is er meestal een probleem met de micro-processor. De uP Kan in principe worden vervangen en geprogrammeerd als je de juiste tools hebt.
Er is een reverse-ongineered schema beschikbaar van de voedingsprint op een van de Duitse fora, maar niet van de printplaat van de displayunit.
Het 'gemakkelijkste' is het omwisselen van de voedingsprint met die van een werkende machine, om vast te stellen of de voedingsprint of de display-unit defect is. Maar dan moet je wel een tweede machine hebben natuurlijk...
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Als je een mailadres geeft zal ik het toesturen. Je kan snel een gmail of drg maken als je het anoniem wil houden.
@max23
Ik raad je aan om je mailadres te verwijderen uit je antwoord van 12:40.
Je kunt je mailadres, indien nog een keer nodig, beter in je profielinstellingen 'openbaar' maken, dan staat ie in je profiel alleen leesbaar voor ingelogde leden, niet voor google en aanverwant.
Roland11
Golden Member
Op woensdag 15 april 2026 15:49:19 schreef max23:
Zijn alle EQ6 voedingen uitwisselbaar?
Ik hier nog een EQ6 plus 100 staan die goed werkt.
Meestal wel, en als dat niet zo is (software verschil) dan krijg je "Siemens" in beeld maar start de machine niet door. Even de voedingen omwisselen tussen de machines en kijken wat er gebeurt, zou ik zeggen.